کد خبر 100412
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
قیمت طلا بالا رفت

پرشین خودرو: با تضعیف ارزش دلار تقاضا برای طلا در بازارهای جهانی افزایش و قیمت این فلز گران‌بها بالا رفت.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، در معاملات امروز با امید به کاهش تنش‌ها میان آمریکا و چین که موجب فشار بر دلار شد و تقاضا برای طلا را بهبود داد، قیمت این فلز گران‌بها افزایش یافت.


هر اونس طلا با 2.92 دلار افزایش 1187.17 دلار فروخته شد. این فلز گران‌بها هفته گذشته به کمترین میزان از ژانویه 2017 برابر با 1159.96 دلار در هر اونس رسید.

ارزش طلا هفته گذشته 2.2 درصد کاهش یافت و ششمین هفته متوالی کاهشی را رقم زد. همچنین این فلز گرانبها بدترین عملکرد هفتگی از ماه دسامبر را نیز رقم زد.

قیمت طلا از بالاترین رقم در ماه آوریل در اثر رشد ارزش دلار، بیش از 13 درصد کمتر شده است.

 

طلا

 

در آن زمان، در میان اختلافات تجاری و بحران ارز در ترکیه، سرمایه‌گذاران به دنبال مکانی امن برای ذخیره دارایی‌ها بودند و دلار را به طلا ترجیح دادند.

اما در آستانه مذاکرات تجاری در سطوح پایین میان مقامات چین و آمریکا در واشنگتن در روز سه شنبه و چهارشنبه، رشد دلار کند شد.

شاخص دلار که ارزش این ارز را در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی می‌سنجد ، امروز به 96.175 واحد رسید. این شاخص بدترین عملکرد روزانه در نزدیک به یک ماه گذشته را در روز جمعه داشت.

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان در روز جمعه نسبت به روز پنج شنبه 0.15 درصد کاهش یافت و به 772.24 تن رسید.

کد خبر 100412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha