کد خبر 100415
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴

پرشین خودرو: فیلم سینمایی هزارپا آخرین ساخته ابوالحسن داوودی توانست طی این هفته با عبور سه میلیون مخاطب رکورد تعداد مخاطب که تاکنون در دست فیلم «شهر موش‌ها2» بود را از آن خود کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از میزان، فیلم سینمایی «هزارپا» آخرین ساخته ابوالحسن داوودی توانست طی این هفته با عبور سه میلیون مخاطب رکورد تعداد مخاطب که تاکنون در دست فیلم «شهر موش‌ها2» بود را از آن خود کند.

 

هزارپا

 

فیلم سینمایی «هزارپا» آخرین ساخته ابوالحسن داوودی توانست طی این هفته با عبور سه میلیون مخاطب رکورد تعداد مخاطب که تاکنون در دست فیلم «شهرموش‌ها2» بود را از آن خود کند.البته این نکته را نباید فراموش کرد که تمامی رکوردهای اعلام شده در خصوص فیلم «هزارپا» در کل نشان می‌دهد که با وجود فروش موفق این فیلم هنوز نمی‌توان سینمای ایران را سینمایی مردمی دانست.

زیرا از میان جمعیت هشتاد میلیونی ایران رقم سه میلیون مخاطب رقمی بسیار نازل است.رکورد بیشترین فروش روزانه، رکورد بیشترین تماشاگر در یک روز، رسیدن به رکورد ۳ میلیون تماشاگر تنها در ۴۵روز اکران، رکورد فروش هفتگی سینمای ایران و فروش ۵ میلیاردی تنها در یک هفته اکران، رسیدن به فروش بیش از یک میلیارد تومان در ۵جمعه متوالی،

سریع‌ترین زمان رسیدن به فروش ۱۰ میلیاردی و تنها پس از ۱۶ روز اکران، رکورددار فروش افتتاحیه سینمای ایران با یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان فروش در سه روز اول اکران، بیشترین فروش در یک روز غیر تعطیل با فروش ۶۸۰ میلیون تومان در روز چهارشنبه ۲۷ تیر تمام رکوردهایی است که «هزارپا» جابه‌جا کرده است.

در حال حاضر رتبه اول پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در دستان فیلم سینمایی «هزارپا» است. این فیلم با فروشی معادل 28 میلیارد تومان بالاتر از «نهنگ عنبر2» صدرنشین شده است. از نکات جالب در خصوص این دو فیلم باید به حضور رضا عطاران در هر دو اثر اشاره کرد.عطاران امسال پرفروش‌ترین فیلم سینمایی سال با نام «مصادره» به کارگردانی مهران احمدی را در چرخه اکران داشت.

این فیلم توانست در نهایت رقم ۱۶,۰۰۰,۵۴۷,۰۰۰ تومان را از خود به ثبت برساند.از نکات جالب فیلم سینمایی «هزارپا» باید به نخستین همکاری مشترک رضا‌عطاران با جواد عزتی، دو بازیگر سینمای کمدی ایران اشاره کرد. همکاری موفقی که در حال حاضر گیشه را از آن خود کرده است.جواد عزتی امسال یکی از پرکارترین بازیگران سینمای ایران محسوب می‌شود.

وی دومین فیلم پرفروش سینمای ایران در سال 97 را در کارنامه دارد. وی توانست به‌همراه فیلم «لاتاری» گیشه فوق‌العاده‌ای را در اکران نوروزی از آن خود کند. وی همچنین «خرگیوش» را در چرخه اکران داشت.ابوالحسن داوودی تاکنون تجربه کارگردانی آثار کمدی را در کارنامه داشته اما در واقع وی بعد از 16 سال بعد از فیلم سینمایی «نان، عشق و موتور 1000» به عرصه کمدی بازگشته است.

از دیگر اتفاقات جالب توجه فیلم سینمایی «هزارپا» باید به حضور سارا بهرامی بازیگر صاحب سیمرغ سینمای ایران اشاره کرد. وی هم اکنون فیلم «دارکوب» را نیز در چرخه اکران دارد. این نخستین تجربه بهرامی در ایفای نقش‌های کمدی است.بهرامی سال گذشته توانست به خاطر بازی در فیلم سینمایی «دارکوب» به کارگردانی بهروز شعیبی سیمرغ بلورین سی و ششمین جشنواره فیلم فجر را از آن خود نماید.

علاوه بر رضا عطاران، جواد عزتی و سارا بهرامی بازیگرانی همچون مهران احمدی، لاله اسکندری، سعید امیرسلیمانی، شهره لرستانی، امید روحانی، سپند امیرسلیمانی، امیرمهدی ژوله، نعیمه نظام‌دوست، سینا رازانی، حسین سلیمانی، محمد نادری، علی عامل هاشمی، علی صالحی، بهرام ابراهیمی، ارشا اقدسی، شهین تسلیمی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

کد خبر 100415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha