پرفروش‌ترین خودرو و برندهای جهان در نیمه اول 2018 + جدول

پرشین خودرو: اطلاعات و داده‌های منتشر شده از سوی موسسه تحقیقی- تحلیلی "جاتو داینامیکز" نشان می‌دهد که فروش خودرو در نیمه اول سال 2018 همچنان به رشد خود ادامه داده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از عصرایران، این اطلاعات که 57 بازار در سراسر جهان جمع‌آوری شده حکایت از رشد 3.6 درصدی خودرو در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشته و باعث فروش بیش از 44 میلیون دستگاه اتومبیل شده است.



پرفروش ترین خودرو

 

تحلیل این داده‌ها همچنین از نقش کلیدی هند در رشد صنعت اتومبیل و همچنین رشد فروش در 6 ماهه اول سال جاری میلادی خبر می‌دهند. اما این موضوع باعث نمی‌شود، چین جایگاه خود را به عنوان رهبر پیشرو در این فهرست از دست دهد. بزرگترین بازار فروش اتومبیل در 6 ماه گذشته با رشد 3.9 درصد میزان فروش خودرو در این کشور را به 12.23 میلیون دستگاه رسانده است.

اما بزرگترین خبر در خصوص 6 ماهه اول سال جاری در دنیای اتومبیل، افزایش فروش suv هاست که اینک 36 درصد از فروش خودروهای سواری را به خود اختصاص می‌دهند. تقریبا 15 میلیون SUV در شش ماهه اول سال 2018 به فروش رسیدند.

کارخانه آمریکایی فورد در نیمه اول سال در هر ۳۰ ثانیه یک دستگاه پیک آپ سری F فروخته است. فورد پیش‌بینی می‌کند اگر فروش این خودرو در نیمه دوم سال با همین سرعت ادامه داشته باشد و تا پایان سال میزان فروش این محصئول به ۹۴۱ هزار دستگاه می‌رسد.

فورد در نیمه اول سال در هر ۳۰ ثانیه یک دستگاه پیک آپ سری F فروخته است

خودرو

 

در این میان نیسان قشقایی پس از ورود به آمریکا و کانادا 24 درصد افزایش فروش را نصیب صاحبان خود کرد.

این خودرو رقیب اصلی مزدا CX-5 است که 7 تا 9 بازار فروش رشد خود را دو برابر کرده است. خودروی CX5 با رشد کلی فروش 24 درصدی در 6 ماهه اول سال جاری میزان فروش خود را به بیش از 239 هزار دستگاه رساند.

اما اگر از میان مدل‌های پرفروش گذر کنیم، در 6 ماهه اول سال گروه صنعتی فولکس‌واگن، با فروش 5.45 میلیون دستگاه رشدی بیشتر از دو رقیب دیرینه خود نشان می‌دهد.


پرفروش ترین خودرو

 


در اصل آلمان موفق به ثبت رشد 7 درصدی فروش خودرو در نیمه اول سال شده و پس از آنها ائتلاف رنو- نیسان با رشد 4 درصدی در مقام دوم و تویوتا با رشد 2 درصدی در جایگاه سوم پرفروش‌ترین قرار می‌گیرند.

کرولا، پرفروش‌ترین خودروی تاریخ جهان، در رده دوم پرفروش‌های 6 ماهه اول 2018



خودرو

 

سوزوکی با رشد دو برابری فروش (نسبت به مدت مشابه سال قبل) در شمار 10 خودروساز بزرگ جهان قرار گرفت و گروه خودروسازی هیوندایی-کیا با رشد فروش 10 درصدی محصولاتش در میانگین رشد فروش جهانی را بالا آورده است.

و در میان دیگر مدل‌های پرفروش 2018 می‌توان به کرولای تویوتا، هوندا سیویک، گلف، راو4 تویوتا، نیسان اکس تریل، پاسات فولکس واگن و هوندا CR-V اشاره کرد.

کد خبر 100418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha