کد خبر 100436
۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱
بعد از ساعت 6 عصر به ایمیل‌ها پاسخ ندهید

پرشین خودرو: «آمیت اگاروال» مدیر شرکت آمازون در کشور هند در نامه‌ای به کارکنان خود اظهار کرده که اگر می‌خواهید تعادل بین کار و زندگیتان بر هم نخورد و مثل بقیه انسان‌ها زندگی کنید، به ایمیل‌ها و تماس‌های بین 6 غروب تا 8 صبح پاسخ ندهید. او همچنین در این نامه به اهمیت نظم در محل کار و برنامه‌ربزی اشاره کرده است. آگاروال اخیرا به سمت دستیار ارشد مدیرعامل آمازون یعنی جف یزوس درآمده است.

به گزارش پرشین خودرو ، کشور هند با بیش از 1 میلیارد نفر جمعیت به کشوری استراتژیک برای کمپانی‌های تکنولوژی تبدیل شده و شرکت آمازون هم برای راه‌اندازی شبکه فروشگاهی خود تا به‌امروز بیش از 5.5 میلیارد دلار در این کشور هزینه کرده است. اخیرا آمازون در رقابت با والمارت برای به‌خدمت گرفتن شرکت Flipkart ( بزرگترین خرده فروشی آنلاین هند ) شکست خورد. مرکز آمازون در کشور هند در شهر «بنگلور» سومین شهر پرچمعیت هند قرار دارد.
 

 

هندآمازون

 


در حالی که انتظار بالای صنعت تکنولوژی از کارگران در چند سال اخیر به‌ موضوع اصلی بحث‌ها و مناظرات تبدیل شده، اما تعادل بین زندگی و کار در شهر بنگلور همچنان در وضعیت خیلی نگران کننده‌ای قرار دارد. در این شهر بخش عظیمی از کارگران عموما مجبورند تا دیر وقت سر کار بمانند و حتی در برخی کارخانه‌های مرتبط با استارت‌آپ‌ها جلسات نیمه شب و تماس‌های کاری در روزهای آخر هفته مسئله‌ای کاملا طبیعی به شمار می‌آید.

بسیاری از روانشناسان، لابراتوارهای تخصصی و کلینیک‌ها اخیرا هشدارهای جدی درباره صدمات جسمی و ذهنی در نتیحه کار بیش از حد و نامرتب افراد در کارخانه‌ها داده‌اند. بی‌خوابی، استرس و خودکشی از جمله پیامدهای کار بیش از حد نرمال در چنین کارخانه‌هایی محسوب می‌شود. یکی از پزشکان متخصص هندی که در این زمینه اخیرا تحقیقات جدیدی به‌عمل آورده می‌گوید: «این روزها می‌بینیم که افراد بین سال‌های 25 تا 28 سال دچار سکته قلبی می‌شوند، در حالی که در 4 دهه گذشته چنین چیزی اصلا وجود نداشته است.»

آمازون هم همانند دیگر کمپانی‌‌های بزرگ دنیا از آنجایی که حجم عظیمی از محصولات را تولید می‌کند، همواره کارخانه‌های خود را که در کشورهای هند یا چین قرار دارند تحت فشار می‌گذارد تا هرچه سریع‌تر محصولات را تولید و به‌دست مشتریان برسانند.

کد خبر 100436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha