کد خبر 100475
۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲
دِرون هانتر، جدیدترین شکارچی پهپاد پنتاگون

پرشین خودرو: جدیدترین شکارچی پهپاد موسوم به DroneHunter به پنتاگون فروخته شد تا وزارت دفاع آمریکا با تکیه‌بر آن، بتواند کنترل بهتری بر آسمان، علیه پرنده‌های ناشناس فنّاورانه داشته باشد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خبرآنلاین ، کمپانی مستقر در یوتا، Fortem Technologies، «پهپادی خوب» را توسعه داده است تا بتواند پهپادهای خطرناک را شکار کند.

«تیموتی بین» مدیر اجرایی کمپانی می‌گوید: گشت زنی در فضای هوایی با تشخیص هر نوع شی ناخواسته و غریبه اعم از پهپاد و انواع ربات دشمن توسط «درون هانتر» رصد شده و طبق تعریف به‌صورت امن دست به شکار آن‌ها می‌زند.

در مانوری واقعی یک پهپاد مجهز به بمب توسط «دِرون هانتر» در کوه‌های یوتا شکار شد. نحوه عملیات بدین گونه بود که پس از شناسایی پهپاد دشمن، «درون هانتر» ، به عرض یک متر، بدون دخالت انسانی به شکار آن پرداخت و در عرض چند ثانیه، با یک شلیک حساب‌شده توری روی آن انداخت. تورمانند گلوله با سرعتی معادل 80 مایل بر ساعت سرعت دارد و اشیای مظنون را تا فاصله 7 متری مورد هدف «تور» خود قرار می‌دهد.

پس از شکار به‌صورت خودکار از طریق جی‌پی‌اس متصل به تور، ردیابی شده و پهپاد شکار شده توسط انسان جمع‌آوری می‌شود.از نکات قابل توجه اینکه «درون هانتر» قادر به شکار چند پهپاد هم زمان است که این محصول را متفاوت از محصولات مشابه می‌کند.

اوایل این ماه و پس از سوءقصد به جان رئیس‌جمهور ونزوئلا از طریق پهپاد، داستان شکار پهپادهای دشمن اهمیت زیادی پیداکرده است و رصد آسمان توسط پنتاگون در اولویت کاری قرارگرفته است.

فرودگاه‌ها و استادیوم‌ها دو محل اصلی فعلی برای شکار انواع پهپادهای مزاحم هستند.

 

پهباد

 

پهباد

 

پهباد

کد خبر 100475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha