کد خبر 100522
۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸
همکاری اپل و تسلا برای ساخت خودروهای خودران!

پرشین خودرو: تسلا برای اینکه آخرین مدل خودرو خود را به دست مشتریان برساند، با چالش روبروست و اپل نیز در حال آماده سازی خودروی خودران اختصاصی خود است.

به گزارش پرشین خودرو ، طبق گزارش‌ها، این دو شرکت قرار است باهم شراکت کنند. اپل با اعمال تجربه‌های فراوانش در زمینه تکنولوژی و تسلا با ایده‌های جالب و جدیدی که دارد، محصولات منحصر به فردی می‌توانند به بازار معرفی کنند.

تسلا اخیرا مدل‌های لوکسی به بازار عرضه کرده اما تنها موفق شده 250 هزار خودرو تولید کند. هدف کنونی مدل 3 تسلا، ورود به بازار جهانی است اما از آنجاییکه هنوز این شرکت نتوانسته به میزان تولید دلخواه خود دست یابد، این هدف فعلا دور از دسترس به نظر می‌رسد.

Ross Gerber موسس و مدیر عامل شرکت Gerber Kawasaki، برای این مشکل راه حلی ارائه داده: شراکت با اپل.

اپل با سرمایه‌ای که در دست دارد حتی می‌تواند به راحتی کل شرکت تسلا را خریداری کند زیرا قیمت کنونی این شرکت تنها 53 میلیارد دلار است و اپل تقریبا 20برابر تسلا ارزش دارد. اپل همچنین می‌تواند سهام قابل توجهی از تسلا را خریداری کند و شراکت نزدیکی با این شرکت را شروع کند.

 

تسلا

 

مسئله اصلی اینجاست که آیا ایلان ماسک تمایلی برای فروش شرکتش دارد یا خیر. Gerber اشاره می‌کند:« در گذشته، اپل و تسلا احتمالا باهم کنار نمی‌آمدند زیرا ماسک به اپل نیازی نداشت اما حالا قطها به کمک احتیاج دارد.آنها حالا هردو به هم احتیاج دارند.»

سود اپل از این شراکت کجاست؟

سود اپل از شراکت با تسلا می‌تواند دستیابی به تجربه این شرکت در زمینه تکنولوژی خودروسازی باشد. طبق گزارش‌ها، اپل نیز در حال توسعه تکنولوژی خودروهای خودران است و احتمالا تا سال 2023 خودروی اختصاصی خود را به بازار معرفی خواهد کرد. مشارکت با یک کمپانی که تا کنون تعداد زیادی مدل خودرو با تکنولوژی رانندگی خودران را به بازار معرفی کرده است، قطعا توسعه خودرویی مانند iCar را آسان‌تر می‌کند.

Gerber معتقد است:« نگرانی من این است که اپل نتواند همگام با موج خلاقیت روز، پیش رود. من حقیقتا نمی‌توانم 5 سال آینده اپل را پیش‌بینی کنم.‌» به عقیده Gerber، شراکت تسلا و اپل می‌تواند نتیجه مثبتی در پی داشته باشد.

کد خبر 100522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha