افزایش فروش خودرو بدون توجه به خدمات غیر ممکن است

پرشین خودرو: برای ورود به بازارهای جهانی باید فکر و علم بازاریابی جهانی را در صنعت تزریق کنیم اما تا کنون برای این مهم هیچ برنامه قابل توجهی ارائه نشده و به همین دلیل دستیابی به بازارهای مناسب برای خودروسازان ما غیر قابل تصور است.

علی شکوهی کارشناس بازار خودرو، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، در خصوص ناموفق بودن حضور صنعت خودرو ایران در بازارهای جهانی و دلایل آن گفت: تمرکز صنایع و تولیدکنندگان ایرانی به خصوص در بخش خودرو بر روی فروش است و با ادامه کار یعنی ارائه خدمات و حفظ بازار کاری ندارند و این اولین دلیلی است که خودروهای ایرانی جایی در بازارهای جهانی ندارند.

وی ادامه داد: فروش، پله اول قراردادهایی است که با مشتریان خودرویی بسته می شود اما خدمات پس از فروش پله های بعدی را ایجاد کرده و اساسا در کنار تبلیغات گسترده ای که یک برند انجام می دهد، این خدمات و پشتیبانی از محصول است که می تواند درصد فروش را افزایش دهد.

این کارشناس بازار خودرو تاکید کرد: خودروسازان ما اگر به دنبال موج های دوم و سوم فروش یک خودرو هستند باید در کنار تمام کمپین های تبلیغاتی و فعالیت های بازاریابی خود بخش خدمات را نیز توسعه دهند.

وی افزود: متاسفانه از شواهد این طور بر می آید که صنعت خودرو کشور فاقد تجهیزات و زیرساخت های لازم برای ارائه خدمات کیفی به خودروهای خود هستند از این رو ورود به بازارهای غیر، سخت خواهد بود.

 

افزایش فروش


شکوهی تفاوت الگوی بازاریابی در ایران با جهان پیرامون را یکی دیگر از دلایل سخت بودن حضور خودروساز ایرانی در بازارهای جهانی عنوان کرد و افزود: فاصله ما با تعریف جهانی بازاریابی در صنعت خودرو جهان بسیار زیاد است از این رو در شرکت های ایرانی تنها بر روی موضوع تبلیغات کار می شود و از بازارسازی و بازاریابی علمی خبری نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شواهدی که در بازار خودرو قابل اتکا باشد نشان نمی دهد که بازارهای احتمالی صادراتی خودرو ایرانی، سودآور و به نفع صنعت ایران باشد.

کد خبر 100556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha