دریافت ما به التفاوت ارزی به ازای هر دلار 2800 تومان اعلام شد + سند

پرشین خودرو: بر اساس مصوبه جدید دولت در خصوص دریافت ما به التفاوت ارز۴۲۰۰ تومانی از واردکنندگان، بانک های عامل موظف شدند نسبت به دریافت تعهد پرداخت مابه‌التفاوت ۲۸۰۰ تومانی به ازای هر دلار جهت صدور مجوز ترخیص اقدام نمایند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، هیئت دولت به استناد قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی تصویب نامه پیشین خود در خصوص دریافت ما به التفاوت ارز 4200 تومانی از واردکنندکان را به شرح زیر اصلاح کرد.

در مواردی که تامین ارز بابت گشایش اعتبار اسنادی ثبت برات اسنادی و حواله ارزی پیش از تاریخ 16 مرداد ماه از طریق بانک با سامانه نیما پذیرفته شده باشد ولیکن کالای مربوطه ترخیص نشده باشد، بانک عامل موظف است با اخذ تعهد نامه از واردکننده مبنی بر پذیرش پرداخت ما به التفاوت 2800 تومانی به ازای هر دلار تسبت به صدور اعلامیه تامین ارز به گمرک به عنان مجوز ترخیص کالا اقدام نماید.

در ادامه این مصوبه آمده است اگر واردکننده ای نسبت به پرداخت این ما به التفاوت اجتناب کرد، بانک عامل بایستی ضمن معرفی این واردکننده به تعزیرات مراتب را به بانک مرکزی گزارش کند تا از تامین ارز برای واردکننده مذکور جلوگیری به عمل آید.

 

کد خبر 100561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha