کد خبر 100588
۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
افزایش قیمت جهانی نفت

پرشین خودرو: قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با یک دلار و ۹ سنت، معادل ۱.۵ درصد افزایش به ۷۵ دلارو ۸۲ سنت رسید.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، در حالی که شواهد نشان می دهد که تحریم ها علیه ایران ممکن است موجب محدود شدن عرضه جهانی نفت شود و در شرایطی که جنگ تجاری ممکن است اشتهای چین برای خرید نفت آمریکا را کاهش ندهد، قیمت نفت روز جمعه بیش از یک درصد افزایش داشت و به روند کاهش های متوالی هفتگی پایان داد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 9 سنت، معادل 1.5 درصد افزایش به 75 دلارو 82 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه با 89 سنت، معادل 1.3 درصد رشد به 68 دلار و 72 سنت رسید.

در این هفته، قیمت نفت خام آمریکا پس از 7 هفته کاهشی متوالی، افزایش بیش از 4 درصدی را پشت سر گذاشت. قیمت نفت برنت هم پس از 3 هفته کاهش، رشد هفتگی 5.3 درصدی را به ثبت رساند.

استفن برنوک، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «قیمت هر دو شاخص نفتی در مسیر پایان دادن به روند کاهش هفتگی قرار دارد. این عمدتا به دلیل چشم انداز کاهش شکاف بین عرضه و تقاضاست که در نتیجه در پیش بودن تحریم های ایران رخ داده است.»

 

قمت نفت

 


پس از آنکه منابع آگاه گفتند، شرکت یونیپک چین خرید نفت از آمریکا را در ماه اکتبر از سر خواهد گرفت، نگرانی ها از اینکه تشدید جنگ تجاری میان آمریکا و چین موجب کندی رشد اقتصاد جهانی شودو بر خرید نفت تاثیر بگذارد اندکی فروکش کرده است. این شرکت به دلیل نگرانی از تبعات جنگ تجاری برای مدت 2 ماه خرید نفت از آمریکا را متوقف کرده بود.

در عین حال، مشاهده نشانه هایی از کاهش صادرات نفت ایران موجب شدت گرفتن نگرانی ها از افت عرضه جهانی نفت به دلیل تحریم های دولت آمریکا شده است.

بانک آمریکایی جفریز در گزارشی نوشت: «گزارش ها نشان می دهد که بارگیری تانکرهای ایرانی در نیمه نخست ماه اوت نسبت به ماه جولای حدود 700 هزار بشکه در روز کاهش یافته است.»

موسسه مشورتی اف جی ای هم گفته انتظار دارد صادرات نفت خام و میعانات ایران تا اواسط سال 2019، به زیر یک میلیون بشکه برسد.

کد خبر 100588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha