ایجاد محدودیت برای تردد کامیون‌های توزیع کالا در مهرماه

پرشین خودرو: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ایجاد محدودیت برای تردد کامیون های توزیع کالا در دو هفته اول مهرماه خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، محسن پورسیدآقایی در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: یک فوریت الحاق تبصره‌ای به ماده ۴ لایحه «تعیین نرخ عوارض» با رأی اکثریت آراء به تصویب رسید. این تبصره در مورد ساماندهی آژانس‌ها و خودروهای حمل بار است؛ در گذشته هم مصوباتی در خصوص ساماندهی جداگانه این وسایل حمل و نقلی وجود داشت، اما حالا در این لایحه ساماندهی و طرح ترافیک متصل شده است که بر این اساس آژانس‌ها و وانت بارها باید برای استفاده از تخفیف در پرداخت عوارض، سفرهای خود را در سامانه ثبت کنند.

وی با اشاره به اینکه در مواردی شاهد هستیم افرادی از طرح ترافیک آژانس‌ها استفاده می‌کنند که حتی یک روز هم در آژانس‌ها فعال نیستند، عنوان کرد:‌ در شرایط فعلی با اجرای این طرح که تنها یک فوریت آن به تصویب رسیده این مشکل حل می‌شود زیرا باید حداقل سه سفر در روز را ثبت کنند.

پورسیدآقایی به مشکل طرح ترافیک در حوزه بار پرداخت و گفت: در این حوزه نیز با خرید وانت بارهای پلاک‌ سفید روبرو هستیم. در واقع، در برخی موارد افراد برای جابجایی، وانت بار پلاک سفید می‌خرند تا بتوانند از تخفیف ۵۰ درصدی پرداخت عوارض استفاده کنند که حالا با ساماندهی این مسئله مشکلات برطرف می‌شود.

 

تردد کامیون

 


وی در بخش دیگری از سخنانش از ورود ۵ هزار دوچرخه اشتراکی به پایتخت از روز سه شنبه خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر نسل جدیدی از دوچرخه‌های اشتراکی رونمایی می‌شود که افراد می‌توانند از این دوچرخه‌ها استفادهو بعد از اتمام سفر دوچرخه را در خیابان رها کنند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه در حال حاضر مسیرهای شرقی غربی تهران برای دوچرخه سواری در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: قرار است دوچرخه‌های برقی که با رکاب زدن سیستم موتور فعال می‌شود نیز برای مسیرهای شمالی، جنوبی وارد بازار شوند که هم به سلامتی مردم و هم به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کنند.

پورسیدآقایی در پایان به موضوع ترافیک ابتدای مهر ماه در پی تردد کامیون‌های حامل مواد غذایی پرداخت و عنوان کرد: در دو هفته ابتدای مهر ماه تردد کامیون‌های توزیع کالا در محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح ممنوع است. ضمن اینکه در حال تدوین مابقی اقدامات ضد ترافیکی مهرماه هستیم.

کد خبر 100688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha