کد خبر 100709
۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
هزینه سفر به عتبات افزایش یافت

پرشین خودرو: مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به افزایش هزینه سفر به عتبات گفت: با توجه به افزایش نرخ دلار و هزینه بلیت هواپیما، سفر به عتبات از ۱۱ شهریورماه ۶۰ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، مرتضی آقایی با اشاره به افزایش هزینه‌ های سفر به عتبات اظهار داشت: در سال جاری با وجود نوسانات قیمت ارز و افزایش آن، سازمان حج و زیارت سعی کرد تا زائران را با هزینه‌های کمتر به عتبات اعزام کند که بر این اساس سفرهای ارزان‌قیمت را راه‌اندازی کرد.


وی با بیان اینکه هم‌‌اکنون با توجه به افزایش قیمت دلار امکان کاهش هزینه‌های سفر به عتبات وجود ندارد، افزود: علاوه بر افزایش قیمت دلار، ما در هفته های جاری با افزایش قیمت بلیت هواپیما نیز مواجه شدیم بر همین اساس امکان اعزام زائران عتبات با قیمت قبلی وجود ندارد.

آقایی از افزایش ۶۰ درصدی هزینه سفر هوایی به عتبت خبر داد و گفت: سفرهای هوایی به عتبات از سه میلیون و ۱۸۰ هزار تومان تا سه میلیون و ۳۸۰ هزار تومان و هزینه سفر زمینی به عتبات نیز از یک میلیون و ۶۰۰ تا یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است.

 

عتبات


مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به زمان اجرایی شدن افزایش هزینه‌ سفر به عتبات خاطر نشان کرد: کاروان‌ها تا ۱۰ شهریورماه موظف هستند با همان قیمت قبلی زائران را به عتبات اعزام کنند ولی از ۱۱ شهریورماه به بعد افزایش قیمت سفر به عتبات اعمال خواهد شد.

سفر به عتبات یکی از آرزوهای هر شیعه است و سالانه میلیون‌ها زائر حسینی به عتبات مشرف می‌شوند که در ماه‌های اخیر هزینه سفر به عتبات به صورت هوایی از یک میلیون و ۶۰۰ تا ۲ میلیون تومان متغیر بود.

کد خبر 100709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha