کد خبر 100724
۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
اعلام طرح‌های ترافیکی کشور

پرشین خودرو: شصت و سومین جلسه هماهنگی کمیته اجرایی طرح‌های ترافیکی با معرفی طرح‌های برتر ترافیکی برای کاهش میزان تصادفات در آخرین ماه تعطیلات برگزار شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از میزان،  صبح امروز شصت و سومین جلسه راهبردی ترافیکی برای کاهش میزان تصادفات و تلفات راهنمایی و رانندگی در مقر اصلی پلیس راهور ناجا برگزار شد.


در ابتدای این جلسه سردار تقی مهری رییس پلیس راهور ناجا با تشریح برنامه‌های پلیس راهور در قالب اجرای طرح تابستانی پلیس راهور گفت: بر اساس اعلام پزشکی قانونی در تیرماه امسال شاهد افزایش میزان تلفات جاده‌ای بوده ایم؛ لذا از آنجایی که انجام طرح‌های ترافیکی بدون تعطیلی در سطح جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی کشور دنبال می‌شود از دستگاه‌های اجرایی درخواست کرد با توجه به منویات مقام معظم رهبری همه تلاش خودشان را برای کاهش میزان تلفات جاده‌ای دنبال کنند.


رییس پلیس راهور ناجا در ادامه جلسه کمیته ترافیکی طرح تابستانی گفت: همه دستگاه ها دست به دست هم داده اند تا سفرهای خوبی برای شهروندان رقم بخورد.


وی با اعلام اینکه بیش از ۹درصد در پنج ماهه امسال نسبت به سال گذشته شاهد افزایش مسافرت‌ها بوده ایم و در مجموع در تیرماه امسال حدوده ۴نفر کاهش میزان تلفات داشته ایم، افزود: این آمار باید به صفر برسد.


مهری با اشاره به افزایش سفرها در نیمه دوم شهریور ماه گفت: همه دستگاه ها نسبت به تقویت پایگاه های خود اقدام کرده اند که ماحصل آن امیدواریم کاهش میزان تصادفات و تلفات جاده ای باشد. بر اساس تدابیر فرمانده ناجا در نیمه دوم شهریور ماه تعداد نیروهای پلیس راهور افزایش یافته و از دیگر پلیس های تخصصی هم برای کنترل ترافیکی معابر و حضور پلیس در همه جاده ها و مسیر ها نیز استفاده شده است.

 

طرح ترافیک



رییس پلیس راهور ناجا با اعلام اینکه ۳۷درصد از جان باختگان تصادفات رانندگی به دلیل واژگونی خودروهای سواری اتفاق افتاده است، تصریح کرد: بنا بر آماری که در تابستان ۹۷ داشته ایم؛ ۶۶درصد تصادفات در سی کیلومتری شهرها رخ داده است. برای رفع این معضل باید نهایت تلاش خودمان را به کار ببندیم انشالله که همه مردم ما به این پویش بپیوندند تا با ارتقای فرهنگ ترافیک شاهد کاهش میزان تلفات رانندگی باشیم


مهری گفت: از ۱۵شهریور تا پایان شهریور ماه در همه مسیرها عملیات عمرانی متوقف می‌شود و این مساله تا ۱۵مهر هم ادامه دارد. طرح ترافیکی بازگشایی مدارس هم از ۱۵شهریور در پلیس‌های راهور آغار می‌شود و امیدواریم با اجرای این طرح ها شاهد کاهش میزان تصادفات و تلفات راهنمایی و رانندگی باشیم.


در ادامه این جلسه افندی زاده نماینده شهرداری تهران نیز گفت: از آنجایی که در سی کیلومتری شهر‌ها و کلان‌ها شاهد افزایش میزان تلفات و به ویژه واژگونی خودرو‌های سواری هستیم لذا نمی‌توانستیم یک الگوی ثابت برای کاهش این حوادث ارائه کنیم و پیشنهاد شهرداری این است که برای هر شهر با توجه به نوع جذب توریست، برنامه‌های جداگانه‌ای برای کاهش میزان تصادفات داشته باشیم.


متانی، نماینده سازمان امداد و نجات هلال احمر هم گفت: از ابتدای اجرای طرح تابستانی سازمان امداد و نجات با استقرار ۱۷۶ پست ثابت اقدام به امداد رسانی به مسافران کرده است و این امداد رسانی تا پایان مسافرت‌ها ادامه دارد.

کد خبر 100724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha