طی 25 سال، 15تکنولوژی متحول کننده در صنعت خودرو رخ داد

پرشین خودرو: تکنولوژی‌ های متحول‌ کننده تاثیر به سزایی در صنعت خودروسازی جهان داشته اند بطوریکه امروزه جزء جدا نشدنی از این صنعت هستند.

به گزارش پرشین خودرو، صنعت خودروسازی یکی از حوزه‌ هایی بشمار می‌رود که در 25 سال گذشته به شکل قابل توجهی تحت تاثیر ورود تکنولوژی‌ها و سیستم‌های مدرن بوده است و در تمام این سال‌ها تولیدکنندگانی که نتوانسته‌اند محصولاتشان را به فناوری‌های نوین مجهز کنند، همیشه بازنده رقابت‌ها بشمار رفته‌اند.

بسیاری از خودروسازان بزرگ همیشه بدنبال گسترش و توسعه فناوری‌های کاربردی در محصولاتشان هستند. در این مقاله شما 15 تکنولوژی کاربردی را مشاهده خواهید کرد که به شکلی صنعت خودروسازی امروز ما را متحول کرده‌اند.


سیستم عیب‌یاب خودرو

این سیستم در دو نسل متفاوت در خودرو‌های امروزی مشاهده می‌شود و متخصصان از طریق این سیستم قادرند تمام شاخصه‌های یک خودرو را از جهات مختلف بررسی کنند.


دوربین دنده عقب

دوربین دنده عقب ابتدا یک آپشن رفاهی به حساب می‌رفت؛ اما امروزه در اتومبیل‌های لوکس مدرن، این فناوری یک آپشن ضروری و مهم به حساب می‌رود.


ایربگ‌ پرده‌ای

بر اساس آمار‌های منتشر شده ایربگ‌های پرده‌ای تا به امروز توانسته‌اند آمار تلفات جانی را تا 30 درصد کاهش دهند.

 




گیربکس دوکلاچه

فناوری گیربکس دوکلاچه به خودروسازان این امکان را داد که محصولاتی شهری با شتاب بالا تولید کنند و این تکنولوژی متحول‌کننده تاثیر بزرگی در صنعت اتومبیل‌سازی جهان گذاشته‌است.


سیستم پارک خودکار

هرچه از فواید سیستم پارک خودکار بگوییم، کم گفتیم! اتومبیل‌های مدرن امروزی مجهز به این فناوری هستند که این اجازه را به خودرو می‌دهد تا به صورت اتوماتیک و به بهترین شکل در جای مناسب پارک کند.


کنترل پایداری الکترونیکی

فناوری کنترل پایداری الکترونیکی امروزه در تمام خودرو‌های مدرن دیده می‌شود. این تکنولوژی متحول‌کننده باعث می‌شود که تعادل خودرو در سر پیچ‌ها و جاده‌های لغزنده حفظ شود.


فناوری توربوشارژر

فناوری توربوشارژر بیش از 25 سال سن دارد اما امروزه به دلیل اهمیت مسائل زیست محیطی، بیش از پیش به آن نیاز پیدا کرده‌ایم.


فناوری کروز کنترل

سیستم کروز کنترل این امکان را می‌دهد که خودرو بر اساس یک سرعت مطمئن و ایمن، بدون دخالت راننده حرکت کند.


سیستم ترمز خودکار

سیستم ترمز خودکار را امروزه می‌توانید در اتومبیل‌های مدرن و پیشرفته مشاهده کنید. بر اساس اطلاعات منتشر شده این سیستم قادر است ایمنی خودرو‌ها را تا 40 درصد افزایش دهد.


تکنولوژی نایت ویژن

فناوری نایت ویژن یا همان دید در شب یکی از جدید‌ترین سیستم‌های وارد شده در صنعت خودروسازی است که این امکان را به راننده می‌دهد که تصویر بهتری در شب از مسیر داشته باشد.


فناوری حرکت هوشمند چراغ‌ها

این سیستم که در چراغ‌های جلو خودرو‌های مدرن تعبیه می‌شود، باعث شده که زاویه تابش چراغ‌ها در راستای جهت‌گیری اتومبیل تغییر کند.


سیستم تهویه هوای اتوماتیک

این سیستم باعث می‌شود دمای درون کابین خودرو همیشه در بهترین حالت باشد.


گرم‌کن صندلی‌ها

این سیستم رفاهی باعث شد نسل جدیدی از صندلی‌ها وارد صنعت خودروسازی شود.


سیستم رانندگی بین خطوط

این فناوری باعث می‌شود که خودرو در بهترین شکل ممکن از بین خطوط جاده حرکت کند؛ سیستم رانندگی بین خطوط را می‌توان در خودرو‌های مدرن مشاهده کرد.


سیستم اسکن نقطه کور

این تکنولوژی متحول‌کننده در بخش سیستم‌های ایمنی خودرو‌ها قرار دارد و توانایی اسکن وضعیت نقاط کور کنار خودرو را ایجاد می‌کند.

کد خبر 100803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha