کد خبر 100822
۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
درخواست شورای امنیت از طالبان

پرشین خودرو: شورای امنیت سازمان ملل از طالبان افغانستان خواست تا بدون تاخیر با اعلام یک آتش بس مشابه، آتش بس یکجانبه دوم اعلام شده از سوی دولت افغانستان را بپذیرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، اعضای شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای گفتند از اعلام "آتش‌بس مشروط" یک ماهه از جانب دولت افغانستان با طالبان که از ابتدای تعطیلات عید قربان آغاز شده استقبال می‌کنند.

این تعطیلات به طور سنتی چهار روز طول می‌کشد اما در برخی کشورهای دیگر متفاوت بوده به عنوان مثال در برخی کشورهای عربی این تعطیلات ۹ روز است.

در بیانیه شورای امنیت سازمان ملل برای روز دوشنبه آمده است: اعضای شورای امنیت سازمان ملل بر اهمیت یک فرآیند صلح تحت مالکیت و رهبری افغانها برای موفقیت و ثبات بلند مدت افغانستان تاکید داشته و حمایت کامل خود را از تلاش‌های دولت افغانستان برای این هدف ابراز می‌کنند.

رئیس جمهور افغانستان در تاریخ ۱۹ اوت و بعد از چند حمله مرگبار پیشنهاد یک آتش بس یک ماهه را با طالبان مشروط به این که این گروه شبه نظامی هم پایبندی به آن را قبول کند، مطرح کرد.

با این حال طالبان هنوز به این پیشنهاد اشرف غنی پاسخ نداده اما گفته که به خاطر گرامیداشت عید قربان صدها زندانی را آزاد می‌کند.

پیشتر دولت افغانستان در ماه ژوئن یک آتش بس یکجانبه را با طالبان بعد از آتش‌بس اولیه‌ای میان دو طرف به مناسبت عید فطر تمدید کرد.

کد خبر 100822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha