کد خبر 100829
۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴
صف‌کشی برای فروش سهام

پرشین خودرو: علی‌رغم رشد قیمت‌ سهم‌ها در روزهای گذشته که به علت رشد قیمت ارزهای خارجی بود، امروز بسیاری از سهم‌ها از جمله فراورده‌های نفتی با افت شدید قیمت و صف‌های طولانی فروش مواجه شدند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، علی‌رغم رشد قیمت‌ سهم‌ها در روزهای گذشته که به علت رشد قیمت ارزهای خارجی بود، امروز بسیاری از سهم‌ها از جمله فراورده‌های نفتی با افت شدید قیمت و صف‌های طولانی فروش مواجه شدند.

دو روز پیش مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد در مجلس شورای اسلامی استیضاح شد و در پایان نیز نتوانست نمایندگان را قانع کند تا به او رای اعتماد دهند. این موضوع و برکناری وزیر اقتصاد توسط مجلس شورای اسلامی سیگنالی منفی به بازار داده و از دلایلی است که سبب شده شاخص کل امروز با افت مواجه شود. هر چند که آن چه که در پی هفته‌ها و ماه‌های گذشته نبض سهام بازار را در دست گرفته است، وضعیت قیمت ارز در بازار است.

افت فزاینده قیمت‌ها امروز در حالی در بازار سهام رخ می‌دهد که در روزهای گذشته بازیگران بازار سهام شاهد صف‌های خرید پایدار در گروه‌های مختلف از جمله پتروشیمی‌ها و فلزات اساسی و نفتی‌ها بودند.

همچنین امروز حسن روحانی رئیس جمهوری در مجلس شورای اسلامی به سوال تعدادی از نمایندگان پاسخ گفت، اما در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی پاسخ تعدادی از سوالات او را قانع کننده ندیدند. کلیت این موضوعات می‌تواند در اقتصاد کشور و در معاملات بورس بازتاب داشته باشد.

امروز (سه‌شنبه) شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران، ۳۵۴۰ واحد افت کرد و به رقم ۱۳۶ هزار و ۷۶۵ واحد رسید، اما در ‌عین ‌حال شاخص کل هم وزن با ۳۶ واحد رشد به رقم ۲۱ هزار و ۱۲۷ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور نیز ۳۶۰۸ واحد افت کرد و تا رقم ۱۴۵ هزار و ۷۱۵ واحدی پایین آمد. شاخص بازار اول و بازار دوم نیز هر یک به ترتیب ۲۹۱۸ و ۵۳۹۵ واحد افت کردند.

نمادهای معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت اصفهان هر یک به ترتیب ۳۷۰، ۳۵۷ و ۳۰۲ واحد تاثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار داشتند. اما در ‌عین ‌حال گروه مپنا، سایپا و تایدواتر خاورمیانه هر یک به ترتیب با ۸۸، ۳۶ و ۲۵ واحد تاثیر افزاینده سعی کردند نگذارند شاخص‌های بازار بیش از این افت کند.

امروز در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته ای روند قیمت‌ها به شدت کاهشی بود، به طوری که صف‌های فروش پایدار برای تعداد زیادی از سهم‌های این گروه به وجود آمد. همچنین در تعداد زیادی از سهم‌های این گروه که بدون محدودیت نوسان باز بودند، شاهد بیش از ۹ درصد کاهش قیمت بودیم. وضعیت قیمت گروه فلزات اساسی نیز عمدتا کاهشی بود و در گروه فرآورده‌های نفتی نیز با کاهش شدید قیمت‌ها و صف‌های فروش مواجه بودیم.

اما خودروهایی هر چند که امروز در شرایط چندان مساعدی از بابت رشد قیمت نبودند، ولی تقریبا نیمی از آنها توانستند مقداری رشد کنند. ارزش معاملات بورس تهران به رقم حدود ۶۰۰ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات به عدد ۲.۱ میلیارد سهم اوراق مالی دست پیدا کرد.

آیفکس نیز امروز ۲۸ واحد افت کرد و به رقم ۱۵۵۰ واحدی رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران نیز تا رقم ۳۰۵ میلیارد تومان بالا رفت و حجم معاملات عدد ۶۹۱ میلیون سهم و اوراق مالی را دید.

کد خبر 100829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha