کد خبر 100873
۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
تحقیق و تفحص مجلس از صنعت خودرو

پرشین خودرو: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای تحقیق و تفحص از علل ناکارآمدی شرکت‌های خودروساز داخلی موافقت کردند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، تقاضای تحقیق و تفحص از بررسی علل ناکارآمدی شرکت‌های خودروساز داخلی در حوزه‌های کیفیت، قیمت، محیط زیست، طراحی و تکنولوژی، فروش و خدمات پس از فروش با ۱۵۳ رای موافق، ۱۳ رای مخالف و دو رای ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه تصویب شد.

این تحقیق و تفحص ۱۰ محور دارد که شامل مواردی همچون علل زیان‌دهی شرکت‌های خودروساز، بررسی برنامه‌های آنها برای طراحی و تولید محصولات باکیفیت، چگونگی انعقاد قرارداد با شرکت‌های رنو و پژو سیتروئن، بررسی چگونگی انتخاب و انتصاب اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شرکت‌ها، بررسی نحوه‌ی عقد قراردادها و عوامل نارضایی مردم از فروش و خدمات پس از فروش و موضوع توقف و ثبت سفارش واردات خودروهای خارجی در ماه‌های گذشته است.

محمدرضا نجفی عضو کمیسیون صنایع و معادن به عنوان یکی از متقاضیان تفحص، اظهار کرد: در سه دهه گذشته شرکت‌های خودروساز از رقبای خود عقب مانده و اغلب زیان‌ده هستند. آنها توان رقابت با تولیدکنندگان خارجی را ندارند.

وی با بیان این‌که قیمت محصولات خودروسازان داخلی اعتراض مردم را برانگیخته است، گفت: هیچ کس از این وضعیت راضی نیست. ما برای حمایت از کالاهای ایرانی به دنبال تحقیق و تفحص هستیم.

کد خبر 100873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha