کد خبر 100888
۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۱
خوابی آرام برای نوزادان با گهواره هوشمند

پرشین خودرو: یک تیم تحقیقاتی در آزمایشگاه امریکا MIT، هوشمندترین و ایمن‌ترین گهواره نوزاد در جهان را طراحی و تولید کردند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از روزنامه ایران، یک تیم تحقیقاتی در آزمایشگاه امریکا MIT، هوشمندترین و ایمن‌ترین گهواره نوزاد در جهان را طراحی و تولید کردند. Snoo Crib با شبیه‌سازی صدای درون رحم مادر و تکان دادن خاصی همانند آنچه در درون شکم مادر برای جنین رخ می‌داد نوزاد را در کمتر از یک دقیقه آرام کرده و به خواب می‌برد.

این محصول با داشتن سنسورهای حساس در 5 سطح صدای گریه را اندازه‌گیری کرده و با پردازش صوتی پیشرفته آرامش عمیق را به کودک هدیه می‌دهد. این گهواره متصل به لوله‌ای الکتریکی است که در طول شبانه روز به‌طور مداوم حرکت کرده و همزمان صدای باران یا صداهایی شبیه‌سازی شده از درون رحم مادر را برای کودک پخش می‌کند.

به محض گریه کودک این گهواره حرکتی ریتمیک را به نمایش گذاشته و با تشخیص میزان گریه و ناآرامی کودک نیز صداها را کم و زیاد می‌کند. صداهای منتشر شده در درون این گهواره هوشمند آرامش عمیقی در نوزاد ایجاد می‌کند.
این محصول هوشمند به‌گونه‌ای طراحی شده است که نوزاد در آن به هیچ وجه به حالت دمر و روی شکم برنگردد، چرا که کودک در درون کیسه‌ای قرار گرفته و با اتصالات محکم به دو طرف گهواره متصل می‌شود.

چنانچه به هر دلیل کودک به شکم برگشته و احتمال خفگی در آن ایجاد شود، این گهواره هوشمند مطلع شده و از طریق تلفن همراه هشداری به اعضای خانواده ارسال کرده و همزمان صدای منتشر شده را نیز بلند و بلندتر می‌کند. طراحان این محصول ادعا کردند که خانواده‌ها با بهره‌گیری از این محصول قادر خواهند بود الگوهای خواب سالم‌تری را در نوزاد خود نهادینه کرده و با شرطی کردن کودک نیاز به آموزش برای خواب را به حداقل برسانند.

این محصول در حال حاضر در میان خانواده‌هایی که نوزادان بدخواب دارند بشدت به محبوبیت رسیده است و در حال حاضر با قیمت یک هزار و 160 دلار در وب سایت Happiest Baby به فروش می‌رسد.

کد خبر 100888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha