کد خبر 100919
۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
هشدار خودرویی اروپا به تعرفه های ترامپ

پرشین خودرو: رئیس کمیسیون اروپا در گفت‌وگو با یک شبکه خبری آلمانی گفت که اگر آمریکا بر خلاف توافق صورت گرفته بر خودروهای اروپایی تعرفه اعمال کند، اروپا هم مقابله به مثل می‌کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا گفت که در صورتی که آمریکا برای خودرو‌های وارداتی از اروپا تعرفه اعمال کند، اروپا هم مقابله به مثل نشان می‌دهد.

یونکر گفت که وی امیدوار بود که توافق آتش‌بس ماه جولای با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در زمینه اعمال تعرفه بر خودروها کارایی خواهد داشت اما چنانچه آمریکا رویکرد خود را تغییر دهد در این صورت اروپا هم تعرفه‌های خود را اعمال می‌کند.

این سیاستمدار اروپایی در این مورد امروز جمعه به شبکه خبری آلمانی ZDF گفت: «اتحادیه اروپا به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهد برای سیاست‌های بازرگانی‌اش تعیین تکلیف کند. اگر واشنگتن توافق را نقض کند و بر خودرو تعرفه اعمال کند در این صورت ما هم همین‌کار را خواهیم کرد.»

ترامپ پیشنهاد اروپایی‌ها مبنی بر خودداری از وضع تعرفه بر خودرو را رد کرد و گفت که سیاست‌های بازرگانی اروپا به بدی سیاست چینی‌هاست.

چندی پیش فدراسیون صنایع آلمان به دولت ترامپ هشدار داد هر گونه اعمال تعرفه گمرکی بر واردات کالاهای اروپایی می‌تواند به ضرر خود واشنگتن تمام شود.

در روز اول ژوئن دولت ترامپ به طور رسمی اعمال تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم از اروپا و برخی کشورها را آغاز کرد. ترامپ همچنین اروپایی‌ها را تهدید کرده است که بر واردات خودرو و لوازم یدکی تعرفه مشابه اعمال خواهد کرد.

«دیتر کمپف» دبیر فدراسیون صنایع آلمان هم گفته بود: «روش منطقی این است که آمریکا و اروپا به مذاکرات خود در این باره ادامه دهند.»

کمپف همچنین به شدت درباره اعمال تعرفه‌ها به بهانه موضوعات امنیت ملی واکنش نشان داد و گفت:‌ «تعرفه‌ها که به بهانه موضوعات مرتبط با امنیت ملی اعمال شده‌اند باید به طور کامل از بین بروند. اروپا نباید به آمریکا باج بدهد و باید در برابر آمریکا با اعتماد به نفس بایستد.»

کد خبر 100919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha