نگهداری از موتور هواپیما با کمک میکرو ربات‌های رولزرویس! + ویدیو

پرشین خودرو: کمپانی رولزرویس برای بازرسی سریع‌تر و ارزان‌تر موتورهای هواپیما از ربات‌های کوچک استفاده خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، رولزرویس به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان پیشرانه هواپیما در جهان، ربات‌های کوچکی طراحی کرده است که یک روز قادر خواهند بود به داخل موتورهای غول پیکر هواپیما نفوذ کرده و سلامت قطعات آن را مورد بررسی قرار دهند تا از صرف هزینه‌های بسیار زیاد بازرسی و همچنین وقت زیادی که صرف آن می‌شود جلوگیری به عمل آید.

 



به دلیل مشکلات مالی، کمپانی رولزرویس برای به انجام رساندن این پروژه و همچنین کاهش هزینه‌های خود با دانشگاهیان موسسه ویس در دانشگاه هاروارد همکاری کرده است تا موفق به طراحی و تولید ربات‌های کوچک بازرسی شوند. همانطور که در تصاویر و یا حتی ویدیو زیر شاهد هستید، این دو موسسه و شرکت در حال حاضر ربات‌های کوچکی مانند عنکبوت طراحی کرده‌اند که دارای 10 میلی متر قطر بوده و بوسیله یک ربات مار مانند آندوسکوپ می‌توانند به نقاط لازم برای بررسی منتقل شوند.

همانطور که گفتیم، استفاده از این تکنولوژی می‌تواند به کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری و همچنین بازرسی سریع‌تر پیشرانه‌های هواپیما بدون اینکه نیاز باشد از هواپیما جدا شده و به کارگاه منتقل شود، کمک خواهد کرد که می‌توانید فیلم آن را در پرشین خودرو شاهد باشید.

 



یکی از پژوهشگرن موسسه ویس در دانشگاه هاروارد اعلام کرد: ما می‌توانیم از این ربات کوچک برای رسیدن به فضاهای محصور استفاده کنیم که ربات‌های معمولی قادر به رسیدن به آن نقطه نیستند. البته طرح اولیه ربات‌های بازرسی همچنان بزرگ هستند و ما امیدوار هستیم در آینده به ابعاد کوچک‌تری دست پیدا کنیم.


 

کد خبر 100947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha