ایجاد بی نظمی برخی تایرسازان سنگین در بازار کشور +جزئیات

پرشین خودرو: متاسفانه بعضی واحدهای تولیدی به ‌خصوص واحدهای تولیدی لاستیک سنگین در کشور موجب ایجاد بی‌نظمی در بازار شده‌اند.

به گزارش پرشین خودرو، بی ‌توجهی دو کارخانه تایرساز داخلی به دستورالعمل وزارت صمت برای ثبت میزان تولید و نحوه توزیع محصولات خود در سامانه جامع تجارت، کارت قرمز این وزارت خانه را برای آنها به همراه داشت.

درحالی‌ که چندی پیش با تشریح نحوه نفوذ مافیای بازار تایر در بدنه مدیریتی برخی کارخانه‌های تایرسازی به‌ویژه تایرسازان سنگین، از علت بی‌نظمی‌ها و اختلال در تنظیم بازار لاستیک کشور پرده برداشته شده بود، سرانجام معاون اموراقتصادی و بازرگانی وزارت صمت در نامه‌ای به معاون امور صنایع این وزارتخانه آخرین اخطار را به متخلفان بازار لاستیک به‌ ویژه دو کارخانه‌ای که موجب اختلال در بازار لاستیک‌های سنگین شده‌اند، داد.

براساس این نامه که به امضای حسن یونس‌ سینکی معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت‌، معدن‌وتجارت رسیده، بر این نکته تاکید شده است بی‌توجهی این دو کارخانه تایرسازی به تصمیمات وزارت صمت موجب ایجاد اخلال در بازار شده است و در صورت عدم توجه به آخرین اخطار، پرونده این تایرسازان به سازمان تعزیرات حکومتی فرستاده خواهد شد.

 



وی با اشاره به الزام تایرسازان و واردکنندگان تایر به ثبت آمار و اطلاعات خود در سامانه جامع تجارت و حتی برگزاری کلاس‌های آموزشی از یک‌ماه گذشته بر این نکته تاکید کرده است متاسفانه بعضی واحدهای تولیدی به ‌خصوص واحدهای تولیدی لاستیک سنگین در کشور باعث ایجاد بی‌نظمی در بازار شده‌اند.

یونس سینکی به تذکر شفاهی خود به مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صمت و انجمن تولیدکنندگان صنعت تایر نیز اشاره‌ کرده و از محسن صالحی نیا معاون امور صنایع وزارت صمت خواسته است شرکت‌های مذکور را مجبور به ثبت اطلاعات تولید و فروش خود حداکثر تا تاریخ ششم شهریورماه کند.

وی البته تاکید کرده است پس از تاریخ یادشده هیچ توجیهی در خودداری از انجام این مهم قابل ‌قبول نخواهد بود و مطابق ضوابط و مقررات قانون تعزیرات حکومتی با واحدهای تولیدی متخلف برخورد خواهد شد. برهمین‌اساس معاون امور صنایع، مهلت 15‌روزه‌ای به تولیدکنندگان تایر داد تا نسبت ‌به اصلاح قیمت‌های نجومی خود در بازار اقدام کنند.

این تصمیم در جلسه ششم شهریورماه کارگروه تنظیم بازار گرفته ‌شده است و تایرسازان از آن تاریخ به مدت 15روز فرصت دارند قیمت‌های خود را برای تایرهای بایاس سایز 24-12 اصلاح کنند. در غیراین ‌صورت وزارت صمت، ممنوعیت چندساله واردات این گروه محصول را برخواهد داشت و وارادات تایرهای باری بایاس به کشور به‌ منظور تنظیم بازار لاستیک آزاد خواهد شد.

کد خبر 100949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha