بوئینگ با کمک فناوری های مستقل هواپیمای تک خلبان می سازد

پرشین خودرو: کمپانی بزرگ هواپیماسازی بوئینگ به دنبال راه اندازی فناوری‌های مستقل هدایت برای کاربرد آن در هواپیماهای مسافربری است.

به گزارش پرشین خودرو، مقررات مربوط به حمل و نقل هوایی در ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و یا حتی بسیاری از کشورهای جهان تصریح می‌کند که یک هواپیمای مسافربری با حداقل 20 نفر سرنشین، باید حداقل 2 عضو خدمه در کابین خلبان داشته باشند تا اجازه پرواز به او بدهند. حال کمپانی بوئینگ اعلام کرده است که در تلاش بوده تا با طراحی و راه اندازی فناوری‌های مستقل هدایت در هواپیماهای خود، تعداد خلبان‌های داخل کابین را به 1 نفر کاهش داده و از طرف دیگر به قوانین بین المللی پایبند باشد.

استیو نوردلان، معاون کمپانی بوئینگ اعلام کرد که فناوری‌های مستقل هدایت کننده، ما را قادر به ساخت هواپیماهای غول پیکر مسافربری می‌سازد که امکان هدایت آن با استفاده از یک خلبان و به صورت کاملا ایمن ممکن خواهد بود و در این میان بخش بزرگی از پرواز و هدایت هواپیما به صورت خودکار خواهد بود، اما بدون شک 1 عنصر انسانی همچنان لازم است تا نظارت کافی بر روی سیستم داشته باشد و در صورت وجود مشکل احتمالی بتواند هدایت هواپیما را برعهده بگیرد.

 



انجام این کار به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند و باتوجه به وجود بحران خلبان در بسیاری از کشورهای بزرگ جهان، می‌توان بر روی این سیستم حساب باز کرد، هرچند برای اعتمادسازی عمومی، برای اولین بار این سیستم بر روی هواپیماهای تجاری مورد استفاده قرار خواهد گرفت و پس از دریافت نتیجه موثر، امکان انتقال آن به هواپیمای مسافربری وجود خواهد داشت.

البته برای استفاده این سیستم بر روی هواپیمای مسافربری، نیاز به تغییر مقررات بین المللی است که در حال حاضر ایمنی هواپیمایی اروپا حتی بر روی این گزینه بحث هم نمی‌کند، هرچند بوئینگ تنها شرکتی نیست که بر روی فناوری‌های مستقل کار می‌کند و کمپانی بزرگ فرانسوی ایرباس هم به دنبال راه اندازی فناوری مستقل هدایت است و تاکنون همکاری‌های مختلفی با شرکت‌های باتجربه دراین زمینه داشته است.

کد خبر 100963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha