تامین لاستیک مشکل اساسی رانندگان حمل و نقل جاده‌ای

پرشین خودرو: معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: تامین لاستیک، قطعات و تعمیرات مشکل اساسی رانندگان حمل و نقل جاده‌ای در کشور است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، عبدالهاشم حسن‌نیا ، گفت: ماهانه حدود صدهزار حلقه لاستیک مورد نیاز رانندگان است که طی جلسات متعدد مقرر شد لاستیک با ارز دولتی وارد گردد و در اختیار رانندگان قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: اکنون ۹۰درصد از بار و مسافر در کشور از طریق ۲۲۰ هزار کیلومتر جاده جابجا می‌شود و این مهم نشان‌ می‌دهد مسئولیت سنگینی برعهده وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی به عدالت در حوزه حمل و نقل جاده‌ای اشاره و بیان کرد: اکنون ۶۰۰ هزار راننده در بخش حمل و نقل بار و مسافر، ۳۴۰ هزار نفر در عرصه حمل و نقل بار با کامیون و ۸۰ هزار نفر در جابجایی مسافر فعالیت دارند که در این مدت تلاش شد تا بخشی از خدمات درخواستی آن‌ها اجرا شود.

 

لاستیک

 

حسن‌نیا با اشاره به افزایش ۲۰درصدی در ثبت‌نام بیمه تکمیلی رانندگان گفت: تاکنون حدود ۷۰۰ هزار نفر از رانندگان کشور و همسران آن‌ها برای بهره‌مندی از بیمه تکمیلی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: با سفر به تایباد مشکلات اساسی که در مرز دوغارون وجود دارد مورد بررسی قرار گرفت و در اولین فرصت به آن‌ها رسیدگی خواهد شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: این پایانه مرزی از مهم‌ترین پایانه‌های کشور بشمار می‌رود و سهولت در تردد مسافران و رانندگان ترانزیت برای توسعه و آبادانی کشور حائز اهمیت است.

حسن‌نیا با اشاره به عدم گاردریل در محور تایباد-خواف افزود: این محور مواصلاتی یکی از مهم‌ترین محورهای ترانزیت در کشور و امنیت رانندگان از اهداف مهم وزارت راه و شهرسازی است، در این راستا این مهم در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همکاری با افغانستان سبب توسعه در حوزه حمل و نقل و رشد اقتصادی در کشور خواهد شد.

کد خبر 100990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha