کد خبر 101024
۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۴
حضور خودران‌ها در المپیک 2020

پرشین خودرو: خودران‌ها، بزگترین علامت سوال این روزهای خودروسازان و مردم محسوب می‌شوند و هنوزهیچ کس نمی‌داند این روبات‌های حمل و نقل متحرک روی جاده‌ها موفق می‌شوند، یا به مردم و دیگر خودروها ضربه می‌زنند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از عصرایران، یک رویداد بزرگ جهانی می‌تواند توجهات ویژه‌ای را به خودران‌ها جلب کند. ژاپن به عنوان یک قطب فناوری و المپیک به عنوان بزرگترین همایش ورزشی دو فاکتور خوب برای قدرت‌نمایی خودران‌ها محسوب می‌شوند. به همین دلیل شرکت روباتیک zmp و پایگاه تاکسی‌رانی "هینومارو کوتسا" دست به دست هم داده‌اند تا از خودروهای بی‌راننده در ناوگان تاکسیرانی المپیک 2020 توکیو استفاده کنند.

به همین مناسبت در اوایل هفته اولین تاکسی بدون راننده به صورت آزمایشی کار خود را در خیابان‌های توکیو آغاز کرد و برای اولین تست یک خانواده سه نفره را بین مبدا و مقصد جابه‌جا کرد. باز کردن درهای خودرو بی‌راننده نیز در نوع خود جالب است و می‌توان با استفاده از اپلیکیشن‌های تلفن هوشمند این اتفاق را رقم زد.

مسافت بین مبدا و مقصد این تاکسی‌های آزمایشی بدون راننده 5 کیلومتر بوده و ناحیه مورد نظر در یکی از مراکز شلوغ توکیو واقع شده است.

خودرو به شکلی خودکار بین خطوط حرکت کرده و در برابر تقاطع، چراغ قرمز یا پیچ‌ها واکنش درست نشان می‌دهد.

مسافران می‌توانند از طریق کدهای QR که روی نمایشگرهای خودرو به نمایش در می‌آید و با تلفن همراه خود هزینه تاکسی را به شکلی هوشمند بپردازند.

 

خودرو خودران

 

در حال حاضر یک راننده برای احتیاط بیشتر در خودرو حضور دارد که عملا کار خاصی انجام نمی‌دهد.

تصاویر به نمایش درآمده حکایت از راحتی کامل مسافران در کابین دارد و حرکت خودرو نیز ایمنی نسبی را به بیننده القا می‌کند.

در حال حاضر این خودرو قرار است روزی 8 سفر را بین مبدا و مقصد انجام دهد و هر مسیر حدود 14 دلار هزینه در بر خواهد داشت. قرار است تا پایان سال جاری خیابان‌های بیشتری به این فاز آزمایشی اضافه شوند.

گروه تاکسی‌رانی "هینومارو کوتسا" در حال آمادگی ناوگان خود برای 2 سال آینده است و این فرآیند را از اکنون شروع کرده است.

تاکسی‌های خودران مقوله‌ایست که ذهن و فعالیت گروه‌های بزرگ خودروسازان را به خود اختصاص داده و تویوتا در ماه‌های اخیر 500 میلیون دلار را در این بخش سرمایه‌گذاری کرد.

کد خبر 101024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha