کد خبر 101115
۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
وضعیت جاری خودروسازی با مشکلی مواجه نیست

پرشین خودرو: وزیر صمت گفت: وضعیت جاری خودروسازی با مشکل مواجه نیست و خودروهای باقی مانده در انبار به محض ترخیص روانه بازار خواهند شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه، محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه کمیسیون صنایع و با اشاره به ترخیص قطعات خودرو، اظهار کرد: به دلیل مشکلات ناشی از تحریم‌ها، برخی از قطعات خودرو که ساخت داخلی ندارد و باید طی مراحل مختلف به گمرک برسد و سپس در اختیار خوردوسازان قرار گیرد، در حال حاضر این اقدامات انجام شده است.

وی با بیان این موضوع که وضعیت جاری خودروسازی با مشکلی مواجه نیست، افزود: خودروهای باقی مانده انبارها به دلیل نداشتن قطعات مورد نیاز، به محض ترخیص و نصب روانه بازار خواهند شد.

 

خودرو

 

شریعتمداری تصریح کرد: خط عمومی خودروهای پر تیراژ نیاز مشکلی ندارد و به طور طبیعی ارائه خدمات به مردم براساس ضوابط فروش ادامه پیدا خواهد کرد.

وزیر صمت با اشاره به سوال نمایندگان درباره تبیین سند جامع توسعه صنایع خودرو، خاطرنشان کرد: در سال 94 این سند تهیه شده و هر سال با توجه به شرایط روز مورد ویرایش مجدد قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این دوره به دلیل برخی تحولات در حوزه سیاست خارجی و بروز تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران، نیازمند بازنگری مجدد در این موضوع بودیم، لذا هفته گذشته با کمیسیون صنایع تشکیل جلسه دادیم و در ویرایش دوباره این سند برای برهه پیش رو که نیازمند خوداتکایی هستیم، به یک تفاهم روشن رسیدیم.

کد خبر 101115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha