پیگیری وزارت نفت در مورد راه‌های کاهش مصرف بنزین

پرشین خودرو: رهبر معظم انقلاب اسلامی با انتقاد از مصرف بیش از صد میلیون لیتر بنزین در روز در کشور، «بد استفاده کردن از ظرفیت‌ها و منابع داخلی» را یکی از مشکلات موجود در بحث مدیریت اقتصادی عنوان کردند و به وزارت نفت دستور دادند تا موضوع کاهش مصرف بنزین را پیگیری کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت با ایشان که به مناسبت هفته دولت انجام شد، «بد استفاده کردن از ظرفیت‌ها و منابع داخلی» را از مشکلات موجود در بحث مدیریت اقتصادی عنوان کردند و با طرح پرسشی مبنی بر این‌که «ایران که جزو بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت جهان است، چرا باید بنزین وارد کند؟ در حالی که می‌توان با ساخت پالایشگاه و تولید و حتی صدور فرآورده‌های نفتی از نعمت بزرگ ذخائر نفتی، استفاده صحیح کرد»، مصرف بیش از صد میلیون لیتر بنزین در روز را نمونه دیگری از استفاده بد از ظرفیت‌ها و منابع داخلی خواندند و فرمودند: وزارت نفت و دیگر مسئولان دولتی راه‌های کاهش مصرف بنزین را پیگیری کنند.

ایشان همچنین در بخش دیگری از سخنانشان با انتقاد از ادامه بنگاه‌داری بانک‌ها و کارهای هزینه آور دیگر نظیر افزایش شعبه‌های بانکی به بانک مرکزی دستور دادند که با نظارت کامل و دقیق مانع بروز مشکلاتی نظیر مسائل سپرده‌گذاران برخی بانک‌ها و مؤسسات مالی شود.

 

مصرف بنزین

کد خبر 101123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha