قطعات خودرو صدرنشین کالا های ترخیص شده از گمرک

پرشین خودرو: رییس کل گمرک ایران آخرین وضعیت ترخیص قطعات خودرو از گمرکات کشور را تشریح کرد: قطعات منفصله خودرو با رقمی بیش از 822 میلیون دلار در صدر فهرست کالاهای ترخیصی از گمرک قرار دارد.

به گزارش پرشین خودرو، فرود عسگری با بیان این مطلب افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون نزدیک به 19 میلیارد دلار کالا از گمرک ترخیص شده است و قطعات خودرو با 822 میلیون دلار در صدر کالاهای ترخیص قرار دارد.

عسگری با اعلام این خبر، با اشاره به مشکلات بانکی واردکنندگان و درخصوص ارائه تسهیلات گمرکی به واحد های تولیدی توضیح داد: با توجه به مابه التفاوت نزخ ارز نیما و بانکی با بازار آزاد که اخیرا پیش آمده است، در حال حاضر، پرداخت به بانک انجام نمیشود، بلکه با مراجعه به بانک عامل، برای پرداخت در 6 ماه آینده تعهد می دهند.

عسگری ادامه داد: هم چنین مصوبه دولت در 29 مرداد توانست این مشکلات را تقریبا حل کرده و روند ترخیص تسهیل شود.

 



رییس کل گمرک ایران ادامه داد: خوشبختانه گمرک توانست برای کسانی که مشکل تخصیص و تامین داشتند، کالاها را به صورت درصدی ترخیص کند. به گفته این مقام عالی گمرک کشور بر این اساس 80 تا 90 درصد محموله های وارداتی را برای خودروسازان از سوی گمرک ترخیص شدند.

عسگری در ادامه توضیح داد:با تشخیص وزارت صنعت، خطوط تولید و مواد اولیه و قطعات مورد نیاز تولید ،مشمول معافیت شد که در قالب 3470 ردیف تعرفه کد اچ اس به ما اعلام شد و هم اکنون ما و بانک مرکزی به آن عمل می کنیم و وضعیت ترخیص بسیارمطلوب شده است.

رییس کل گمرک ایران افزود: در خصوص ابلاغ مصوبه دولت در 29 مرداد از آنجاییکه مشخص نبود تکلیف بر عهده بانک یا سازمان حمایت است، برای ترخیص کالا کمی مشکل پیش آمد اما خیلی زود این مسئله اصلاح ومصوبه در روز چهارشنبه گذشته به گمرکات ابلاغ شد.

بر این اساس وزارت صنعت کد اچ اس را به گمرک و بانک مرکزی ابلاغ کرد و هم اکنون مشکلی در ترخیص کالا وجود ندارد و با توجه به آخرین آمارهایی که از گمرکات گرفتیم وضعیت ترخیص کاملا عادی است.

کد خبر 101131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha