کد خبر 101161
۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
عرضه ارز مسافرتی و دانشجویی در بانک‌ها

پرشین خودرو: بر این اساس بانک ها مجازند از محل ارزهای خریداری‌شده و با تأمین اسکناس از محل منابع خود، نسبت به فروش و پرداخت ارز مسافرتی به نرخ بازار در سطح شعب داخل شهر با اخذ مدارک مثبته از قبیل گذرنامه‌ معتبر ج.ا.ا‌، بلیط‌ مسافرت هوایی، ویزای کشور مقصدـ‌ در مورد کشورهایی که نیاز به ویزا دارند اقدام کنند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایلنا،  بر این اساس بانک ها مجازند از محل ارزهای خریداری‌شده و با تأمین اسکناس از محل منابع خود، نسبت به فروش و پرداخت ارز مسافرتی به نرخ بازار در سطح شعب داخل شهر با اخذ مدارک مثبته از قبیل گذرنامه‌ معتبر ج.ا.ا‌، بلیط‌ مسافرت هوایی، ویزای کشور مقصدـ‌ در مورد کشورهایی که نیاز به ویزا دارند اقدام کنند.

 این بانک پیرو بند (1) بخشنامه شماره 171968‌‌‌/97 مورخ 20‌‌‌/5‌‌‌/1397 در خصوص خرید و فروش ارز به نرخ بازار، طی بخشنامه شماره 201068 مورخ 12 شهریور 1397، بانک ها را مجاز به فروش و پرداخت ارز مسافرتی و دانشجویی اعلام کرد.

بر این اساس بانک ها مجازند از محل ارزهای خریداری‌شده و با تأمین اسکناس از محل منابع خود، نسبت به فروش و پرداخت ارز مسافرتی به نرخ بازار در سطح شعب داخل شهر با اخذ مدارک مثبته از قبیل گذرنامه‌ معتبر ج.ا.ا‌، بلیط‌ مسافرت هوایی، ویزای کشور مقصدـ‌ در مورد کشورهایی که نیاز به ویزا دارند اقدام کنند. همچنین لازم است مدارک مزبور به منظور نظارت بازرسان بانک در سوابق نگهداری شود.

طبق مفاد این بخشنامه بانک های عامل مجازند از محل ارزهای خریداری‌شده و با تأمین اسکناس از محل منابع خود، نسبت به فروش و پرداخت ارز دانشجویی اعم از شهریه و اقامت به نرخ بازار با اخذ مدارک مثبته شامل تأییدیه وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (حسب مورد).

صورتحساب دانشگاه محل تحصیل که اصالت و اعتبار آن توسط نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کشور محل تحصیل تأیید شده باشد، اقدام کنند. خاطر نشان می‌سازد لازم است به منظور دریافت تائیدیه وزارتخانه‌های ذی‌ربط برای ایجاد دسترسی به سامانه‌های مربوطه، هماهنگی‌های لازم را با وزارتخانه‌های یادشده به عمل آورند.

همچنین در رابطه با فروش و پرداخت ارز مسافرتی و دانشجویی، اخذ تعهد کتبی از متقاضی مبنی بر خرید ارز صرفاً از یک منبع اعم از بانک و یا صرافی مجاز و معتبر الزامی است.

کد خبر 101161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha