کد خبر 101178
۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
صعود دوباره قیمت نفت

پرشین خودرو: روز سه‌شنبه، پس از این‌که دو سایت نفتی در خلیج مکزیک برای مواجهه با طوفان تخلیه شدند، قیمت‌های نفت به رشد دیروز خود ادامه داد و قیمت نفت آمریکا دوباره از ۷۰ دلار بالاتر رفت.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، روز سه‌شنبه، پس از این‌که دو پلت‌فرم نفتی در خلیج مکزیک برای مواجهه با طوفان تخلیه شدند، قیمت‌های نفت به رشد دیروز خود ادامه داد و قیمت نفت آمریکا دوباره از ۷۰ دلار بالاتر رفت.

تا ساعت ۹:۵۰ به وقت تهران، قیمت نفت خام نیمه‌سنگین آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۲۵ سنت یا ۰.۴ درصد بالا رفت و به هر بشکه ۷۰.۰۵ دلار رسید.

شرکت آنادارکو پترولیوم روز دوشنبه اعلام کرد که پیش از رسیدن طوفان گوردون، دو سایت نفتی خود در شمال خلیج مکزیک را تخلیه و تولید آنها را متوقف کرده است.

قیمت هر بشکه نفت خام برنت اما ۸ سنت افت کرد و به ۷۸.۰۸ دلار رسید.

 

نفت

 

این درحالی صورت می‌گیرد که هند به پالایشگاه‌های دولتی خود اجازه داده است در صورتی که تهران نفت‌کش‌ها را در اختیار آنها بگذارد و محموله‌ها را بیمه کند، به واردات نفت خود از ایران ادامه دهند.

بسیاری از نفت‌کش‌های بین‌المللی از بارگیری نفت ایران سر باز می‌زنند چراکه تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا مانع از این می‌شود که آنها محموله‌های خود را بیمه کنند.

در اقدامی مشابه، خریداران چینی هم تمام واردات نفت ایران خود را به نفت‌کش‌های تحت مالکیت شرکت ملی نفت‌کش‌های ایران منتقل کرده‌اند.

این به معنای این است که بزرگترین واردکنندگان نفت آسیا، علی‌رغم فشارهای واشنگتن، برنامه‌هایی برای ادامه واردات نفت خود از ایران دارند.

همچنین افت ارزهای اقتصادهای درحال ظهور و تقویت دلار، بر قیمت شاخص جهانی نفت، برنت، فشار وارد می‌کند.

کد خبر 101178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha