کد خبر 101189
۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
«بوش» تریلرهای الکتریکی می سازد

پرشین خودرو: کمپانی آلمانی بوش به دنبال بهره وری بیشتر وسایل نقلیه سنگین وزن بویژه کامیون‌های کشنده، به دنبال طراحی و ساخت تریلرهای الکتریکی نیمه هادی است!

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، کمپانی آلمانی بوش در نمایشگاه وسایل نقلیه تجاری IAA امسال که در هانوفر آلمان برگزار شد، یک محور الکتریکی ارائه می‌دهد که بر روی تریلرهای عقب کامیون‌های کشنده نصب شده و می‌تواند به عملکرد بهتر کامیون‌های سنگین وزن کِشنده کمک کند.

ایده بوش این است که با استفاده از یک سیستم الکتریکی بر روی محور تریلرهای عقب کامیون، بتواند به عملکرد بهتر کامیون کمک کند. با استفاده از این سیستم می‌توان هنگام ترمزگیری انرژی الکتریکی تولید کرد و در باتری‌های تعبیه شده در تریلر ذخیره کرد. این انرژی می‌تواند برای راه اندازی یخچال تریلر کاربرد داشته باشد که با استفاده از این قابلیت، می‌توان به طور سالیانه حدود 10 هزار یورو و یا چیزی حدود 9000 لیتر برای راه اندازی و استفاده از یخچال تریلر صرفه جویی کرد. هرچند کاربرد یخچال با استفاده از انرژی الکتریکی می‌تواند بسیار ساکت‌تر از همتایان دیزلی خود باشد.

 



علاوه بر این، راه حل مذکور یک اثر مثبت دیگر هم دارد و آن هم برای حرکت کامیون خواهد بود که اول از همه در شتاب بهتر کامیون تاثیرگذار است و بعد از آن می‌تواند در مسیرهای ناهموار از جمله سربالایی‌های کوهستانی به کمک کامیون و صعود بهتر آن بیاید، هرچند با استفاده کمتر از پیشرانه درون سوز و تامین نیروی مورد نیاز با کمک موتور الکتریکی، می‌توان تولید کمتر گازهای آلاینده CO2 و همچنین مصرف سوخت کمتری در بلند مدت داشت.

باتوجه به مزیت‌های ذکر شده، ایده جدید کمپانی بوش می‌تواند یک مزیت مهم دیگر هم داشته باشد و آن هم جهت گیری بهتر تریلر برای پارک کامیون و تخلیه بار خواهد بود که صرفه جویی قابلی در خصوص وقت و انرژی خواهد داشت.

کد خبر 101189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha