تخلیه و بارگیری ۳۲میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی

پرشین خودرو: مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری ۳۲ میلیون تن انواع کالا و کاهش ۵۲ درصدی حجم واردات فرآورده های نفتی در بندر شهید رجایی طی پنج ماه اخیر خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "اله مراد عفیفی پور" مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به آمار پنج ماهه از وضعیت عملیاتی بندر شهید رجایی، اظهار داشت: از آغاز سال جاری تا ابتدای شهریورماه جاری، بیش از ۳۲ میلیون تن انواع کالا در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد که ۲۱میلیون و ۴۹۴ و ۵۸۲ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۱۰ میلیون و ۵۱۲هزار و ۴۸۶ تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

وی حجم صادرات غیرنفتی را ۱۴ میلیون و ۴۳۲ هزار و ۶۲۲ تن و حجم محموله های ترانزیتی اینگونه کالاها را دو میلیون و ۲۱۳هزار و ۳۸۳ تن اعلام کرد و گفت: طی مدت یاد شده، دو میلیون و ۹۸۷هزار و ۲۹۳ تن محموله غیرنفتی وارد این بندر شد.

به گفته مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، طی پنج ماه نخست سال جاری، یک میلیون و ۲۲۷ هزار و ۶۴۴ تن کالای غیرنفتی از این بندر به بنادر دیگر منطقه ترانشیپ و ۱۵هزار و ۸۶۲تن نیز کابوتاژ(حمل و نقل ساحلی) شد.

 

بندر شهید رجایی

 

کاهش ۵۲درصدی واردات نفتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین از آمار عملیات نفتی در بزرگترین بندر تجاری کشور نیز سخن به میان آورد و گفت: طی این دوره زمانی، ۵۹۵هزار و ۴۶۲تن فرآورده نفتی وارد بندر شهید رجایی شد که همسنجی این رقم با مدت مشابه سال گذشته، نشانگر کاهش ۵۲درصدی است.

وی حجم صادرات اینگونه فرآورده ها را سه میلیون و ۳۴۲ هزار و ۵۹۷ تن اعلام کرد و اظهار داشت: علاوه براین، ۲۱هزار و ۶۵۱ تن فرآورده نفتی، ترانزیت و شش میلیون و ۵۵۲ هزار تن نیز کابوتاژ شد.

دروازه طلایی ایران میزبان ۱۶۰۰ کشتی

عفیفی پور در پایان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، یکهزار و ۶۲۷ فروند شناور به دروازه طلایی اقتصاد ایران وارد شد که از این تعداد، یکهزار و ۳۷۳ فروند مربوط به کشتی های دارای تناژ بالای هزار تن بوده است.

کد خبر 101234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha