کریدور افغانستان جایگزین ترکمنستان می‌شود

پرشین خودرو: شریعتی گفت:در سالهای اخیر رابطه اقتصادی ایران و تاجیکستان به دلیل برخورد با بابک زنجانی به پایین ترین حد خود رسیده است و مردم این کشور علی رغم همزبان بودن برخورد خوبی با ایرانی ها ندارند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایلنا، علی شریعتی در خصوص بخشنامه جدید گمرک مبنی بر عدم فعالیت گمرک لطف آباد جهت صادرات به تاجیکستان گفت: دو کشور ترکمنستان و تاجیکستان به دلیل درگیری‌های سیاسی که با یکدیگر دارند روند تبادل تجاری خود را قطع کرده‌اند و ربطی به ایران ندارد.

عضو اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: اکنون به سبب این اختلاف روند صادرات ما به تاجیکستان مختل شده و به دنبال راه جایگزین هستیم البته خط ریلی وجود دارد که هزینه آن بالا است اما در حال بررسی کریدور افغانستان به تاجیکستان هستیم که مهمترین مشکل این کریدور امنیت پایین آن است.

وی افزود: در سالهای اخیر رابطه اقتصادی ایران و تاجیکستان به دلیل برخورد با بابک زنجانی به پایین‌ترین حد خود رسیده است و مردم این کشور علی رغم همزبان بودن برخورد خوبی با ایرانی‌ها ندارند.

شریعتی گفت: تاجیکستان فقیرترین کشور حوزه CIS است و فقط آب دارد.

عضو اتاق بازرگانی ایران یادآور شد: زنجانی تاجیکستان را محل اصلی پولشویی خود قرار داده بود و تعداد زیادی مدرسه ، بیمارستان و تاسیسات زیربنایی در این کشور ساخت و محبوبیت زیادی در بین جامعه پیدا کرد به طوری که بعد از بازداشت وی رئیس جمهور فقید این کشور اعلام کرد تمام هزینه‌های وکالت زنجانی را مردم تاجیکستان با افتخار تقبل خواهند کرد.

وی در پایان گفت: مطابق دستوالعمل گمرک از امروز مرز لطف آباد بسته است.

 

سند

کد خبر 101256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha