دستگیری باندی که برای گرفتن پلاک تهران خودروها اسناد جعلی ارایه می کرد

پرشین خودرو: رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت : اعضای باند 12 نفره که برای تهیه پلاک تهران برای برخی از مالکان خودروهای شهرستانی اسناد جعلی می دادند ، دستگیر شدند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از صداوسیما، سرهنگ کیوان ظهیری افزود: اعضای باند ؛ اسناد جعلی مربوط به اجاره نامه ، قبض های آب ، برق، گاز و همچنین دفترچه خدمات درمانی به عنوان اقامت در تهران تهیه می کردند.
وی افزود : برخی رانندگان شهرستانی تمایل داشتند برای خودرویشان پلاک تهران بگیرند که به لحاظ قانونی نداشتن مدارک اقامت در تهران ، نمی توانستند.
سرهنگ کیوان ظهیری افزود : عده ای سودجو در جلوی مراکز تعویض پلاک در پوشش فعالیت دستفروشی حضور داشتند و به محض روبرو شدن با این رانندگان شهرستانی از آنان 300 تا 500 هزار تومان می گرفتند و مدارک جعلی از جمله اجاره نامه و قبض های آب و برق و گاز با نشانی های غیرواقعی می دادند تا آنها بتوانند برای تعویض پلاک خود اقدام کنند.

 

باند

 

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت افزود : بعد از اطلاع ماموران پلیس پیشگیری کار اطلاعاتی آغاز شد و در نهایت ماموران توانستند روز گذشته این افراد را در مقابل مرکز تعویض پلاک غرب تهران دستگیر کنند.
سرهنگ ظهیری گفت : آنان تصاویر مدارک از جمله شناسنامه و کارت ملی را به جاعل که در خانه مستقر بود ، از طریق تلگرام ارسال می کردند و بعد از چند ساعتی از طریق پیک در جلوی مرکز تعویض پلاک دریافت می کردند و به متقاضی ارایه می دادند.
وی افزود : متاسفانه در تحقیقات بعمل آمده مشخص شد فرم های اجاره نامه و هولوگرام روی آن اصل بوده است و ظاهرا اعضای این باند به مبلغ 25 میلیون تومان این فرم ها و هولوگرام را از املاکی تهیه کرده اند که ماموران درصدد هستند از طریق اتحادیه مربوطه این موضوع را پیگیری و تذکرات لازم را بدهند.
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت : متاسفانه در برخی مواقع شاهد هستیم که برخی از رانندگان ، پلاک تهران را اینگونه دریافت می کنند که در صورت تصادف هیچگونه نشانی از آنها که واقعی باشد ، یافت نشود.
سرهنگ ظهیری افزود : علاوه بر اینکه این افراد به مراجع قضایی معرفی شدند ، افراد دیگری هم که اینگونه پلاک خودشان را به عنوان پلاک تهران گرفته باشند ، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

کد خبر 101269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha