تحول در خودروهای برقی با شارژ سریع جنرال موتورز

پرشین خودرو: سیستم شارژ سریع جدید جنرال موتورز، در کمتر از ۱۰ دقیقه تا ۲۹۰ کیلومتر شعاع حرکتی خودروی برقی را تأمین می‌کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از زومیت، محبوبیت خودروهای الکتریکی در حال افزایش است و باتوجه به تولید مدل‌های جدیدتر در برندهای مختلف، احتمالاً در آینده سهم بیشتری از بازار در اختیار مدل‌های برقی خواهد بود. در حال حاضر، شعاع حرکتی و زمان مورد نیاز برای شارژ کامل، از بزرگ‌ترین مشکلات خودروهای برقی است که خودروسازان باید برای رفع آن‌ها، تلاش کنند.

موضوع شعاع حرکتی در مقایسه با چند سال گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است؛ خودروهای برقی جدید می‌توانند با یک‌بار شارژ تا ۳۲۰ کیلومتر مسافت را طی کنند. این شعاع حرکتی برای بیشتر افراد و کسانی که از خودرو به‌عنوان وسیله‌ی نقلیه تردد از منزل تا محل‌کار استفاده می‌کنند، کافی به‌نظر می‌رسد. اما برای سفرهای جاده‌ای با مسافت بالا، هنوز خودروهای برقی گزینه‌ی مناسبی نیستند.

 



زمان شارژ خودروهای برندهای مختلف، متفاوت است؛ برای مثال با اتصال ۲۴۰ ولت، ۹.۳ ساعت برای شارژ کامل شورولت بولت نیاز خواهد بود. این زمان برای نیسان لیف با اتصال ۲۲۰ ولت، حدود ۷.۵ ساعت طول می‌کشد. برای کاهش زمان فول شارژ، شارژرهای سریع عرضه شده‌اند ولی هنوز هم بین سوخت‌گیری خودروهای بنزینی و دیزلی با مدل‌های برقی، تفاوت زمانی زیادی وجود دارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مهندسان جنرال موتورز باهمکاری متخصصان شرکت Delta Americas در حال توسعه‌ی سیستم شارژ سریع جدیدی هستند. جزئیات زیادی از این سیستم منتشر نشده اما با این شارژر، در کمتر از ۱۰ دقیقه ظرفیت شعاع حرکتی خودروی برقی تا حدود ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت تکمیل می‌شود. اگر این سیستم با این عملکرد تولید شود، در مقایسه با شارژرهای سریع فعلی، پیشرفت قابل توجهی خواهد بود. سیستم شارژ جنرال موتورز حتی از فناوری شارژ سریع اولین خودروی برقی پورشه موسوم به تایکان هم بهتر عمل می‌کند؛ پورشه تایکان (Taycan) در ۴ دقیقه، ۱۰۰ کیلومتر از ظرفیت شعاع حرکتی خود را به‌دست خواهد آورد.

هنوز هیچ اطلاعاتی از قیمت و نحوه‌ی عرضه‌ی آن بر مدل‌های تولیدی جنرال موتورز یا فروش به‌صورت غیرمستقیم، منتشر نشده است.

کد خبر 101271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha