قول یک هفته ای مجلس برای رفع مشکل قطعه سازان

پرشین خودرو: صنعت قطعه سازی کشور برای بازگشت به چرخه تولید و جلوگیری از تعطیلی و بیکاری گسترده نیازمند حداقل 20 هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بر اساس مصوبه دولت مبنی بر معافیت مابه التفاوت ارزی قطعه سازان گمرک باید از 29 مردادماه نسبت به ترخیص قطعات و مواد اولیه قطعه سازان اقدام کند که تاکنون این مصوبه به دلیل برخی از موانع و بوروکراسی ها اجرایی نشده است.

عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازی کشور در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با اشاره به تداوم مشکل تامین مواد اولیه و ترخیص قطعات، اظهار داشت : هفته گذشته قطعه سازان در جلسه ای که با معاون وزیر صنعت و معدن و اعضای فراکسیون حمایت از قطعه سازان در مجلس داشتند مقرر گردید ظرف یک هفته تمامی موانع و مشکلات برای ترخیص قطعات و مواد اولیه قطعه سازان از گمرکات حل شود و هر چه سریعتر ترخیص قطعات باقی مانده قطعه سازان صورت گیرد.

احمد رضا رعنایی تاکید کرد: با توجه به تاکید فراکسیون حمایت از قطعه سازان مجلس انتظار می رود ظرف هفته جاری تمامی قطعات و مواد اولیه دپو شده در گمرکات ترخیص شود.

 




مطالبات قطعه سازان از خودروسازان به 20 هزار میلیارد تومان رسید

وی در ادامه موضوع سرمایه در گردش و افزایش مطالبات از خودروسازان را بخش دیگری از مسائل و مشکلات قطعه سازان عنوان کرد و افزود : متاسفانه مطالبات قطعه سازان از خودروسازان به حدود 20 هزار میلیارد تومان رسیده است که بخش زیادی از آن معوق شده است و به همین جهت وضعیت نقدینگی و سرمایه در گردش قطعه سازان بسیار بدو نگران کننده شده است.

وی با توجه به نیاز سریع قطعه سازان به تزریق سرمایه در گردش به بسته حمایتی دولت از صنعت خودرو و قطعه سازی اشاره کرد و گفت : در صورتی که بسته ای که دولت در خصوص حمایت از صنعت خودرو و قطعه سازی مطرح نمود ، پی گیری و اجرایی شود می تواند در بخش بخشودگی جرایم ، تقسیط بدهی ها و پرداخت تسهیلات با نرخ بهره کم کمک موثری به این صنایع نماید.

عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازی کشور همچنین به به تلاش برای رفع مشکلات گمرکی، بدهی خودروسازان و تامین مواد اولیه داخلی قطعه سازان گفت: متاسفانه مشکلات موجود در بخش تولید موجب تعدیل بخش مهمی از نیروهای شاغل در صنعت قطعه سازی شده است هر چند در تلاشیم با رفع موانع ارزی و حمایت های دولت ، مانع از ادامه این جریان در واحدهای قطعه سازی شویم.

رعنایی افزود: در صورتی که 20 هزار میلیارد تومان به صنعت قطعه سازی تزریق شود می توان مشکلات سرمایه در گردش و افت تولید و بیکاری در این صنعت را تا حدودی زیادی حل نمود.

کد خبر 101321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha