کد خبر 101341
۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵
قیمت جهانی طلا در ۱7 شهریور

پرشین خودرو: در حالی که پس از انتشار آمارهای قوی تر از حد انتظار از بازار کار آمریکا و بالا رفتن احتمال افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر، ارزش دلار مجددا افزایش یافته است، قیمت طلا روز جمعه شاهد کاهش بود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازتسنیم، در حالی که پس از انتشار آمارهای قوی تر از حد انتظار از بازار کار آمریکا و بالا رفتن احتمال افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر، ارزش دلار مجددا افزایش یافته است، قیمت طلا روز جمعه شاهد کاهش بود.

تقویت ارزش دلار موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی می شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

بر اساس آمارهای دولت آمریکا، رشد اشتغال زایی در این کشور در ماه اوت شتاب گرفته و دستمزدها بیشترین رشد سالانه در طی 9 سال اخیر را تجربه کرده است. این آمارها نشان می دهد که اقتصاد آمریکا تاکنون تبعات تشدید تنش های تجاری دولت ترامپ با چین را تحمل کرده است.

 

قیمت طلا

 

به دلیل افزایش تنش های تجاری میان آمریکا و چین، ارزش دلار در سال جاری میلادی رشد داشته، اما با توجه به تقویت ارزهای رقیبی چون ین و فرانک سوئیس، این هفته از شتاب رشد ارزش دلار کاسته شد.

فرصت مشورت عمومی در مورد پیشنهاد وضع تعرفه های جدید علیه 200 میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی روز جمعه به اتمام رسید و هر آن ممکن است تعرفه های جدید به اجرا گذاشته شود، هرچند که هیچ جدول زمانی مشخصی برای این اقدام اعلام نشده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 0.25 درصد کاهش به 1196 دلار و 93 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 0.32 درصد افت به 1200 دلار و 40 سنت رسید.

قیمت طلا نسبت به رقم 1365 دلار و 23 سنت ثبت شده در ماه آوریل حدود 12 درصد کاهش یافته، اما سطح فعلی قیمت ها موجب تقویت خریدهای فیزیکی در آسیا شده است.

کد خبر 101341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha