کد خبر 101343
۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
پرواز موفق هواپیمای خورشیدی خودران

پرشین خودرو: شرکت آلمانی الکترا سولار از پرواز موفقیت آمیز هواپیمای خورشیدی خودران خود خبر داده که نویدبخش استفاده گسترده تر از این نوع هواپیماها در آینده نزدیک است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، این هواپیما که Two Solar OPS نام دارد، دارای بالهایی به طول ۲۴.۸ متر است و سلول های خورشیدی در ابعاد ۲۲.۵ سانتیمتر مربع بر روی بال ها و دم آن نصب شده است.

سلول های یادشده انرژی مورد نیاز باتری هایی را تامین می کنند که برای فعال نگهداشتن موتورهای برقی ۳۲ کیلووات ساعتی هواپیمای یادشده لازم است.

شرکت سازنده مدعی است پرواز آزمایشی این هواپیما از ایمنی و کارآیی کامل آن خبر می دهد و می توان آن را در آینده جایگزین پهپادهای کوچک و حتی هواپیماهای گشت زنی کرد و با افزایش توانمندی آنها از هواپیماهای خورشیدی خودران برای جابجایی مسافر و بار در مسافت های طولانی استفاده کرد.

پرواز آزمایشی این هواپیما در شرایط جوی پایین تر از میزان ایده آل انجام شده و این امر باعث خوشحالی مهندسان شرکت الکترا شده است. اما هواپیمای یادشده فعلا نمی تواند در ارتفاعی بیش از ۳ کیلومتر از سطح زمین پرواز کند. اما مدل های آتی خواهند توانست در ارتفاعی حداکثر ۲۰ کیلومتری از سطح زمین نیز پرواز کنند.

هواپیما

کد خبر 101343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha