مدیران فرودگاهی باید به سطح  استانداردهای جهانی برسند

پرشین خودرو: معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اینکه مدیران فرودگاهی باید به سطح هوشیاری جهانی برسند، گفت: نیروی انسانی متخصص و متعهد به عنوان یک مزیت مطلق رقابتی در زنجیره تولید جهانی به شمار می‌رود.

به گزارش پرشین خودرو، محمدرضا امامی، معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به این موضوع که پرورش نسل نوین مدیران فرودگاهی بخشی از مسئولیت اجتماعی شرکت فرودگاه‌ها است، گفت: شاید مدیرانی که امروز در طرح پرورش نسل نوین مدیران فرودگاهی (اینگام) شرکت کرده‌اند، خود بهره چندانی از این طرح نبرند، اما در آینده مردم از دانش و مهارت این مدیران بهره‌مند خواهند شد و این نشان از توجه به مسئولیت اجتماعی و تعهد دارد.

امامی با به مسئولیت شرکت فرودگاه‌ها در دو عرصه ملی و بین‌المللی اشاره کرد و افزود: باید به این باور برسیم که در دنیای امروز سرمایه های انسانی مزیت مطلق کسب و کار هستند. امروز شاهد هستیم که وزارت راه و شهرسازی با درک این موضوع حامی و پیگیر اصلی طرح پرورش نسل نوین مدیران فرودگاهی بوده است.

وی تاکید کرد: در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به این باور رسیده ایم که برای ماندگار شدن در بازار حساس امروزی باید بر اساس استانداردهای جهانی پیش برویم و به همین دلیل نیازمند مدیران به روز و توانمند هستیم. امروز برای رسیدن به موقعیت شایسته در سطح بین الملل باید از نخبگان سازمانی استفاده کرد که در بازار پیچیده امروز انعطاف پذیر باشند و بتوانند از کار مشارکتی و کالبدشکافی جایگاه خود برای تقویت ما در زنجیره جهانی استفاده کنند. مدیران آینده باید با ابزارهای جدید و فلسفه و فرهنگ بین المللی آشنا باشند و به سطح هوشیاری جهانی برسند.

این مقام مسئول الزام‌های سازمانی را دلیل دیگر پرداختن به پرورش مدیران عنوان کرد و گفت: در سه سال آینده حدود ۵۰ نفر از مدیران شرکت از سیستم خارج می شوند که باید به نحوی جایگزین شوند. از سوی دیگر می توان به الزام های قانونی اشاره کرد که در اسناد بالادستی و چشم انداز ۲۰ ساله بر جانشین پروری تاکید شده است. در سیاست‌های کلی نظام اداری و قانون مدیریت خدمات کشوری که شرکت پیشتر ذیل آن‌ها بود و قانون خاص شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران که امروز بر شرکت حاکم است نیز به رسیدن به سطح بازار امروز دنیا با جانشین پروری و توسعه سطح مدیران توجه شده است. این الزام ها ما را وادار می کند که خود را در سطح جهانی ارتقا دهیم.

 

فرودگاه

 

توسعه اقماری فرودگاه‌ها با استفاده از منتخبین اینگام

معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به استفاده از مدل شایستگی در طرح اینگام گفت: در این طرح با استفاده از آزمون‌های شخصیتی و علمی و تخصصی، مدیران شایسته شرکت فرودگاه‌ها مشخص شدند.

امامی با اشاره به اینکه کانون ارزیابی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران مورد تایید نهاد ریاست جمهوری قرار گرفته است، افزود: در انتخاب کانون توسعه از کانونی استفاده شد که دارای پیشینه ای مثبت در برگزاری کارگاه‌های آموزشی و دارای سابقه در تربیت مدیران فرودگاهی است. برنامه ها به تایید رسیدند و به درکی مشترک رسیدیم و نهایت صرفه جویی را نیز درنظر گرفتیم.

وی با بیان اینکه آموزش هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است، ادامه داد: برای رعایت اصل صرفه جویی دوره تئوری را در کشور برگزار می‌کنیم و مدیران را تنها برای شرکت در کارگاه‌های غملی به فرودگاه‌های منتخب بین‌المللی اعزام خواهیم کرد. ۱۰۰ نفر برگزیده طرح اینگام پس از سپری کردن دوره های کارگاهی در فرودگاه های بزرگ تقسیم شوند و با بازگشت به کشورمان، توسعه اقماری را آغاز کنند.

امامی همچنین گفت: برای استفاده مطلوب از تجربه های مدیران آینده باید به آموزش کارکنان نیز توجه شود تا شکافی در اتخاذ و اجرای تصمیم گیری ها وجود نداشته باشد. به همین دلیل به تحلیل شکاف میان کارکنان و مدیران پرداخته ایم و درحال انعقاد تفاهمنامه ای برای آموزش کارکنان حوزه‌های مختلف هستیم.

وی افزود: امروز با افتخار اعلام می کنیم که دارای مدل اختصاصی آموزش مدیران آینده فرودگاهی از انتخاب و ارزیابی تا اعزام به کانون توسعه و آماده انتقال این تجربه به سایر سازمان ها هستیم.

کد خبر 101348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha