ایران از نظر ظرفیت ناوگان کشتیرانی جزء 20 کشور اول جهان است

پرشین خودرو: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ایران با دارا بودن سواحل طولانی،‌ بنادر تجاری متعدد و ناوگانی که از نظر ظرفیت جزء 20 کشور اول جهان است کارنامه قابل قبولی در تامین ایمنی و حفاظت از محیط زیست دریا دارد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، محمد راستاد امروز در مراسم روز جهانی دریانوردی اظهار داشت: 70 سال از تصویب کنوانسیون تاسیس سازمان بین‌المللی دریانوردی سپری شد؛ نمی‌توان نقش برجسته این سازمان در تامین ایمنی دریانوردی و حفاظت از محیط زیست دریایی به واسطه تدوین و لازم‌الاجرا کردن کنوانسیون‌ها و آیین‌نامه‌های متعدد را نادیده گرفت.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در این 70 سال همواره شاهد ارتقای کیفیت و بهبود صنعت کشتیرانی از منظر وظایف ذاتی سازمان جهانی دریانوردی بوده‌ایم، هر حادثه بزرگی که منجر به بروز خسارات مالی و جانی و یا ایجاد آلودگی‌های نفتی در دریاها شده است، ضرورتی برای تدوین مقررات جدید و یا اصلاح مقررات جاری مرتبط با ایمنی در دریا و حفاظت از محیط زیست دریایی فراهم کرده است.

راستاد گفت: با روند فزاینده حمل و نقل دریایی و نیاز بشر به صنعت کشتیرانی اگر سازمان جهانی دریانوردی در این 70 سال این چنین نقش‌آفرینی نمی‌کرد، جهان شاهد حوادث بزرگی در دریاها بود.

 

کشتی رانی

 

وی ادامه داد: دو کنوانسیون بین‌المللی مهم یعنی ایمنی جان اشخاص در دریا و جلوگیری از آلودگی توسط کشتی‌ها را می‌توان دو بازوی اصلی تامین کننده اهداف نهایی سازمان جهانی دریانوردی برشمرد. به معنای کشتیرانی ایمن‌تر و دریاهای پاکیزه‌تر.

راستاد اظهار داشت: انواع کشتی‌ها سالانه میلیاردها تن کالا را بین 5 قاره جهان با حداقل خسارات مالی و جانی و زیست محیطی حمل می‌کنند، این امر را باید مدیون سازمان جهانی دریانوردی و جامعه جهانی بود که تعهد بر ای حمایت و اجرای مقررات و الزامات را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ایران به عنوان یکی از اولین کشورهای عضو سازمان جهانی دریانوردی همواره متعهد به پیروی از قوانین و مقررات دریایی تصویب شده در این سازمان بوده است. ما با دارا بودن سواحل طولانی بنادر تجاری متعدد و ناوگانی که از نظر ظرفیت جزو 20 کشور اول جهان محسوب می‌شود، کارنامه قابل قبولی در تامین ایمنی و حفاظت محیط زیست دریایی داریم.

کد خبر 101353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha