شاسی بلند 7 نفره زامیاد به بازار معرفی می شود

پرشین خودرو: مدیرعامل شركت زامیاد از تولید و عرضه یک شاسی بلند 7 نفره خاص به عنوان اولین خودرو سواری در تاریخ فعالیت این شركت خودروساز خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، محمد زارع پور اشكذری در گفت وگویی ضمن اعلام این خبر افزود: این خودرو بر مبنای محصول یكی از خودروسازان خوشنام چین تا آخر امسال در مجموعه زامیاد، داخلی سازی و به بازار ایران عرضه می شود.

مدیرعامل شركت زامیاد، هدف اصلی تولید این خودرو را عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص کاهش تلفات تصادفات جاده ای و نیز اقتصاد مقاومتی دانست و تاكید كرد: در پروژه تولید خودرو جدید زامیاد، الزام رعایت استانداردهای به خصوصی وجود دارد که تنها در تعداد معدودی از خودروسازان جهانی اعمال می شود كه یکی از شاخصه های اصلی آن، ایمنی فوق العاده است.

وی در این باره افزود: در محصول جدید، ایمنی مهمترین اولویت ما بوده و به همین علت با توجه به نیاز تولید خودرویی با کابین فوق مستحکم که بتواند در تصادفات شدید رانندگی و واژگونی جان سرنشینان را حفظ کند، شرکت زامیاد تصمیم گرفت تا خودروی سواری SUV با کابین فوق ایمن طراحی، تولید و در اختیار خانواده های ایرانی قرار دهد.

زارع پور اشكذری با اشاره به اینكه شركت زامیاد به فناوری منحصر به فردی در تولید کابین‌های ایمن و مستحکم دست یافته است، خاطرنشان كرد: این خودرو به سفارش زامیاد از یک موتور توربوی پرقدرت کم مصرف بهره ‌خواهد برد. ضمن اینكه رفاه سرنشینان و امکانات جانبی این خودرو در کنار قیمت مناسب، به افزایش مزایای رقابتی این محصول کمک می کند.

مدیرعامل شركت زامیاد با بیان اینكه خودرو جدید این شركت، کپی یک محصول خودروساز چینی نیست، تاكید كرد: این خودرو، مطابق با نیازهای مخاطبان در کشور عرضه می شود. بدین منظور، قطعات سامانه‌های خودرو به سفارش زامیاد از برندهای معتبرجهانی انتخاب شده و طراحی مجدد در خودرو صورت پذیرفته و کابین این محصول بهینه شده توسط متخصصین داخلی با استحکام بسیار بالاتر از نُرم های متداول جهانی و خودرو پایه چینی ، طراحی و تولید شده است. ضمن اینكه نام این محصول که در یک همکاری مشترک داخلی و بین المللی تولید می شود، ایرانی خواهد بود.

وی، تولید این خودرو شاسی بلند را آغاز فصل جدیدی در دوران فعالیت شركت خودروسازی زامیاد عنوان كرد و افزود: قصد داریم با ورود این محصول جدید به بازار خودروهای شاسی بلند کشور، سطح انتظار مشتریان ایرانی را با تجربه متفاوت این خودرو تغییر دهیم.

 



مدیرعامل شركت زامیاد در ادامه، ضمن قدردانی از حمایت های موثر دكتر شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و مهندس جهرودی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در به بار نشستن این پروژه، درباره اهداف ورود این شركت (به عنوان یكی از تولیدكنندگان قدیمی محصولات تجاری و كار) به عرصه تولید خودروهای سواری توضیح داد: زامیاد با بهره‌مندی از توان مهندسان و متخصصان داخلی توانسته است در سال های متمادی نقشی اساسی درحوزه تولید خودرو این مرز و بوم ایفا کند و در حال حاضر به منظور توسعه فعالیت های خود و با بهره‌گیری از دانشی که طی چند دهه تولید خودرو در این مجموعه ایجاد شده است، نسبت به تنوع بخشی به سبد محصولات با ارزش افزوده بالاتر اقدام و تصمیم به توسعه و تولید یک محصول جدید با قابلیت تولید روی خطوط موجود شرکت بدون نیاز به سرمایه گزاری مجدد گرفته است.

زارع پور اشكذری در مورد زمان تولید و فروش خودرو شاسی بلند شركت زامیاد گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، اولین مرحله پیش فروش خودرو جدید زامیاد پاییز سال جاری آغاز و اولین سری آن اواخر امسال تحویل مشتریان خواهد شد.

گفتنی است، شرکت زامیاد، بیش از نیم قرن قدمت در تولید خودرهای تجاری دارد و فعالیت خود را از سال 1342 با تولید کامیون های ولوو سری N آغاز کرده است. این شرکت با تولید بیش از یك میلیون دستگاه انواع خودروهای تجاری، نقش کلیدی در توسعه حمل و نقل بار شهری و بین شهری ایفا کرده است

کد خبر 101366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha