کد خبر 101372
۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
دستگیری جاعلان اسناد و مدارک شماره گذاری خودرو

پرشین خودرو: رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری جاعلان اسناد و مدارک شماره گذاری خودرو خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، سرهنگ کیوان ظهیری  دراین باره گفت: از مدتی قبل عوامل عملیات کلانتری ۱۵۴ چیتگر از طریق منابع خبری از فعالیت عده‌ای در اطراف مراکز شماره گذاری خودرو در غرب تهران با خبر شده و در بررسی رفتار آنان متوجه شدند که این افراد اقدام به جعل اسناد و مدارک مربوط به شماره گذاری خودرو کرده و با سوءاستفاده از این مدارک برای صاحبان خودروهای ساکن شهرهای دیگر، پلاک تهران دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه رسیدگی و پیگیری پرونده این افراد بیش از دو ماه به طول انجامید، گفت: ماموران در تحقیقات خود متوجه شدند که اعضای این باند ۱۲ نفرند که ۱۰ نفر از آنان دلال و واسطه و دو نفر از آنان جاعلان اصلی مدارک هستند.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در توضیح شیوه و شگرد اقدام این افراد نیز گفت: افراد واسطه در پوشش‌های مختلف همچون مسافرکش و ... در اطراف مراکز تعویض پلاک اقدام به پرسه زنی و شناسایی افرادی کرده بودند که در دریافت پلاک تهران دچار مشکل بودند، واسطه‌ها پس از شناسایی این افراد با اخذ مبالغی مدارک مورد نیاز برای دریافت پلاک تهران مانند مبایعه نامه، اجاره نامه، دفترچه بیمه و ... را برای متقاضیان جعل می کردند.

 

سازق

 

به گفته وی، واسطه‌ها پس از اخذ مبلغ، اطلاعات مربوط به متقاضیان را دریافت کرده و از طریق پیامرسان‌ها به جاعلان رسانده و مدرک جعلی را چند روز بعد به آنان تحویل می دادند.

ظهیری با بیان اینکه جاعلان به ازای هر دفترچه بیمه، قولنامه و ... مبالغی از ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزارتومان را از متقاضیان گرفته بودند، گفت: این افراد به حدی حرفه‌ای عمل کرده بودند که حتی شماره تماس خود را نیز به جای شماره بنگاه املاک در مبایعه نامه ها درج کرده بودند تا در صورت اخذ استعلام به آن پاسخ مثبت بدهند.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه ماموران با اخذ دستور قضایی اقدام به دستگیری این افراد کردند، گفت: دو جاعل و ۱۰ واسطه در عملیات‌های جداگانه دستگیر شدند و در جریان بازرسی از مخفیگاه آنان ۱۷ عدد مهر مربوط به آژانس‌های املاک مختلف، ۲۵۰ هولگرام مشاوران املاک، ۶۰۰ برگه اجاره نامه و مقادیری اوراق مربوط به دفترچه های تامین اجتماعی کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: برای متهمان پرونده‌ای تشکیل شده و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

کد خبر 101372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha