بحران سوخت در هند در پی تحریم‌های آمریکا

پرشین خودرو: وزیر نفت و گاز هند کاهش تولید نفت از سوی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و اعمال تحریم‌های یکجانبه آمریکا ضد ایران را مهم‌ترین عامل افزایش قیمت سوخت به بالاترین حد خود در این کشور اعلام کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از برنا، قیمت بنزین و گازوئیل در هند که در ماه‌های اخیر سیر افزایشی داشته است، روز گذشته به بالاترین رقم خود رسید و رکورد تازه‌ای ثبت کرد.

طبق اعلام رسانه‌های هندی در هفته گذشته، قیمت بنزین در دهلی نو و مومبای به بالاترین حد خود رسید که به ترتیب ۷۹,۵۱ روپیه (یک دلار آمریکا) و ۸۶.۹۱ روپیه (یک دلار و چهار سنت) به ازای هر لیتر بود.

قیمت گازوئیل با افزایش ۰,۳۶ روپیه در هر لیتر در دهلی به لیتری ۷۱.۵۵ روپیه و با ۰.۴۲ روپیه افزایش در مومبای به قیمت ۷۵.۹۶ روپیه رسید.

 

هند

 

وزیر نفت و گاز هندوستان عوامل خارجی را علت افزایش قیمت بنزین و گازوییل در این کشور برشمرد و گفت این افزایش قیمت‌ها موقتی است.

دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند، پیش از این گفته بود که عوامل موثر در کاهش تولید نفت خام سبب افزایش قیمت سوخت در هند شده است.

وی با تاکید بر این‌که این عوامل خارجی هستند، افزود: اوپک وعده داده بود تولید نفت را تا سقف یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد که این موضوع تحقق نیافت. به غیر از این، بحران در ونزوئلا و اعمال تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران در حال افزایش است که این موارد به دلیلی به کاهش تولید و افزایش قیمت نفت منجر شده است.

وزیر نفت هند همچنین تضعیف ارزش ارزهای جهانی در برابر دلار آمریکا را دلیل دوم بروز این بحران سوختی در کشور هند دانست.

کد خبر 101376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha