​پیگیر راهکارهای کاهش مصرف بنزین هستیم

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت تدبیر دستگاه‎های مسئول از جمله وزارت نفت در زمینه مهار مصرف بنزین گفت:راهکارهای ممکن را با جدیت پیگیری می کنیم.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از وزارت نفت، محسن دلاویز، در نشست شورای مدیران شرکت بهینهسازی مصرف سوخت، بر لزوم تداوم فعالیتها در زمینههای مختلف مرتبط با اصلاح الگوی مصرف سوخت به ویژه بنزین تاکید کرد و با اشاره به نقش اثرگذاری که خودروسازان میتوانند در این زمینه ایفا کنند، یادآور شد: اگرچه پیش بردن اموری که فرابخشی است و چند دستگاه در اجرای آن نقش دارند، آسان نیست، اما شرکت بهینهسازی مصرف سوخت با تمام توان، راهکارهای مرتبط با بهینهسازی مصرف بنزین را دنبال میکند.

وی با اشاره به برگزاری نشست مشترک با مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی به منظور بررسی راهکارهای همکاری در بهبود اصلاح الگوی مصرف سوخت، بهبود عملکرد در فرآیندهای پالایشی را از جمله این راهکارها برشمرد و افزود: میزان قابلتوجه مصرف و هدررفت زیاد انرژی در کشور در بخشهای مختلف از جمله حمل و نقل، ساختمان و ... قابلقبول نیست.

تمرکز بر استانهای پرمصرف

دلاویز با بیان اینکه یارانهای که به بخش انرژی تعلق میگیرد، در چین با آن با جمعیت یکونیم میلیاردی تقریبا مشابه ایران است، ادامه داد: در چند ماه اخیر، در بخش ساختمان، جلسات مختلفی را با نهادهای مرتبط از جمله نظام مهندسی برگزار کردهایم و در بخش حملونقل هم فعالیتهای مرتبط با نوسازی ناوگان ادامه یافته و حتی منتهی به امضای قراردادهایی نیز شده است. همچنین شرکت بهینهسازی مصرف سوخت با تمرکز بر پنج استان پرمصرف کشور، نشست‌های مفیدی با استانداران و نهادهای مرتبط استانی برگزار کرده است.

 

بنزین



وی با تاکید بر ضرورت پیگیری تفاهم‌نامههای امضا شده شرکت بهینهسازی مصرف سوخت، خواهان ارائه گزارش پیشرفت هر یک از تفاهم‌نامهها شد و گفت: برای امضای هر تفاهم‌نامه، وقت و انرژی صرف میشود، بنابراین باید میزان پیشرفت کار هر تفاهم‌نامه و نتایج آن مشخص شود.

شفافیت در اطلاعرسانی

دلاویز با اشاره به رونمایی از سایت جدید شرکت بهینهسازی مصرف سوخت، تاکید کرد: ماهیت وظایف این شرکت اقتضا میکند ارتباط خوب، مستحکم و پایداری با بیرون از شرکت برقرار شود و شفافیت و روزآمد کردن در اطلاعرسانی مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به برنامههای فرهنگی این شرکت در زمینه بهینهسازی مصرف سوخت، از جمله برگزاری جشنواره دانشآموزی و رونمایی از نماد بهینهسازی مصرف انرژی، یادآور شد: یکی از پیشنیازهای فعالیتهای فرهنگی، دسترسی به بستر الکترونیکی مناسب و کارآمد است که با بارگذاری سایت جدید این شرکت، چنین امکانی نیز فراهم شده است.

کد خبر 101396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha