نسل جدید X5 با سیستم محرک پلاگین هیبریدی رونمایی شد

پرشین خودرو: سه ماه پس از معرفی نسل جدید ب ام و X5، در روزهای گذشته این خودروساز باواریایی شاسی بلند X5 را در مدل پلاگین هیبریدی رونمایی کرده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، با تایید شرکت خودروسازی ب ام و، نسخه پلاگین هیبریدی شاسی بلند X5 با کد xDrive45e iPerformance معرفی شده و به یک سیستم محرک قدرتمند پلاگین هیبریدی مجهز شده است که موتور بنزینی شش سیلندر آن دارای حجم 3 لیتری بوده و می‌تواند خروجی قدرت 282 اسب بخاری داشته باشد، این درحالیست که با استفاده از یک موتور الکتریکی دیگر برای سیستم، می‌توان 110 اسب بخار قدرت اضافی تولید کرد و در مجموع خروجی قدرت 388 اسب بخاری و گشتاور 600 نیوتن متری بدست آورد.

 



با هدایت این نیرو به سمت چرخ‌ها، شتاب صفر تا صد اتومبیل به مرز 5.6 ثانیه رسیده است و با فشردن پدال گاز اتومبیل تا انتها، می‌توان به حداکثر سرعت 235 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد، هرچند با خاموش کردن موتور بنزینی و استفاده از موتور الکتریکی 110 اسب بخاری اتومبیل می‌توان به سرعت 140 کیلومتر برساعت رسید که یک عدد قابل توجه و تحسین برانگیز است.

 



اگر به تنهایی از نیروی برق اتومبیل استفاده کنید، مجموعه باتری‌های لیتیوم یون X5 به شما اجازه می‌دهد تا با یکبار شارژ کامل باتری‌های اتومبیل و همچنین بدون استفاده از موتور بنزینی برای شارژ مجدد باتری‌ها، می‌توان تا حداکثر محدوده 80 کیلومتر رانندگی کرد که حدود 3 برابر محدوده حرکت بیشتری نسبت به مدل‌‌های 2016 این خودرو در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

 



به لطف این تغییرات، شاسی بلند ب ام و X5 xDrive45e دارای مقدار مصرف سوخت 2.1 لیتری به ازای کارکرد 100 کیلومتر اتومبیل در حالت ترکیبی خواهد بود، این درحالیست که میزان تولید گازهای آلاینده اتومبیل برای هرکیلومتر به چیزی حدود 49 گرم می‌رسد.

 



در پایان شرکت خودروسازی ب ام و اعلام کرده است که این خودرو از سال آینده میلادی وارد بازار اروپا خواهد شد، اما تولید و عرضه این خودرو در بازار ایالات متحده آمریکا برای سال 2020 و مدل‌های 2021 برنامه ریزی شده است.

 

کد خبر 101401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha