کد خبر 101461
۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
انتشار محتوی نامه  پوتین  به  کیم

پرشین خودرو: رسانه رسمی کره شمالی محتوی نامه‎ای را که رئیس جمهوری روسیه به‌مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس حزب حاکم کره شمالی برای رهبر این کشور ارسال کرده بود؛ منتشر کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، «کیسیان‌ای» خبرگزاری رسمی کره شمالی متن نامه‌ ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را که دیروز از سوی هیأت اعزامی مسکو تقدیم کیم جونگ اون رهبر کره شمالی شد؛ منتشر کرد.

در این نامه میخوانیم: «لطفا تبریکات صمیمانه من را به‌مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری دموکراتیک خلق کره پذیرا باشید. با خرسندی از طبیعت دوستانه روابط موجود میان فدراسیون روسیه و جمهوری دموکراتیک خلق کره یاد میکنم».

خبرگزاری کره شمالی همچنین به نقل از پوتین از اطمینان به اینکه طرفین مشترکاً توسعه گفتگوهای دوجانبه و همکاری سازنده در حوزه‌های مختلف را تضمین میکنند، سخن گفت چرا که این در جهت تامین کامل منافع مردم دو کشور، تقویت ثبات و امنیت شبه‌جزیره کره و آسیای شمال شرقی است.

کره شمالی امروز یکشنبه در هفتادمین سالروز تأسیس این کشور، رژه نظامی برگزار کرد. جمعیت زیادی از شهروندان کره شمالی این نمایش را که با حضور هزاران نیروی نظامی برگزار شده بود، تماشا کرده اند.

نکته قابل توجه در این رژه نظامی این بود که موشک های قاره پیمای کره شمالی نمایش داده نشدند در حالی که هر ساله در مراسم های مشابه موشک های قاره پیمای کره شمالی به عنوان بخشی از توان نظامی این کشور به نمایش گذاشته می شدند.

کد خبر 101461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha