به هفت مشکل شرکت‌های حمل و نقل رسیدگی شود

پرشین خودرو: انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی ایران در نامه‌ای خطاب به وزیر راه و شهرسازی، تقاضا کرد، به هفت مشکل شرکت‌های حمل و نقل رسیدگی شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، شرکت‌های حمل و نقل در قالب انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی ایران، به عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نامه نوشتند.

در ابتدای این نامه خطاب به ‌وزیر راه و شهرسازی آمده است: بخش حمل و نقل بین‌المللی کشور نه توقعات خارج از حدود و اختیارات را از شما دارد و نه از شرایط و امکانات کشور غافل است، ولی حداقل انتظار آن، این است که کف مطالبات شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی پس از این همه جلسات و مکاتبات متعدد که نه ربطی به تحریم‌ها دارد و نه خارج از توان دولت است، با توجه به شرایط حساس و تحریم‌های کنونی ، عملیاتی شود.

در ادامه این نامه آمده است: به نوعی تحریم‌های داخلی، به مراتب بیشتر از تحریم‌های خارجی بر شرکت‌ها فشار وارد آورده و شرایط تعطیلی و بی رمقی را بر آنان تحمیل کرده است...از شما عاجزانه تقاضا می‌کنیم از جایگاه وزیر مرتبط و صاحب منصب دولتی در هیئت وزیران، این هفت تقاضای عاجل صنفی بخش را که مدت‌ها در پی جلسات و مکاتبات بی‌انتها در سیستم بوروکراسی اداری کشور معطل و روی زمین مانده است، در جهت کمک به تن رنجور و بیمار حمل و نقل بین‌المللی کشور، حداقل در یک دوره زمانی کوتاه مدت یک ماهه با پیگیری‌های شخصی خود، عملیاتی کنید.

در ادامه نامه انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی ایران آورده شده است: این هفت مورد شامل موارد زیر است:

 

حمل ونقل

 

۱- پیگیری عاجل حذف مالیات بر ارزش افزوده بر شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی کشور که چندین سال است که باوجود موافقت هیئت دولت در صحن مجلس هنوز بی جواب مانده است.

۲-کاهش مالیات بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای از 25 و 18 درصد به 12 درصد به مانند و مشابه شرکت‌های حمل و نقل دریایی، هوایی و داخلی و یکسان سازی آنان.

۳- آغاز فوری فروش سوخت به قیمت جایگاه در حد یک باک استاندارد برای کامیون‌های ایرانی حامل محمولات صادراتی و ترانزیتی کشور در مرز بازرگان پیرو توافقات اولیه با وزیر محترم نفت.

۴-دستور حل مشکلات بیمه تأمین اجتماعی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی کالا با سازمان ذی‌ربط.

۵-تعیین تکلیف عاجل سیستم حواله کرایه حمل و سایر هزینه‌های مرتبط بر فعالیت‌های حمل و نقل بین‌المللی با طرف‌های خارجی و با توجه به نظام بانکی کشور.

۶-تعیین تکلیف فوری با سازمان امور مالیاتی کشور در مورد نوسانات ارزی و دلاری صورت‌حساب‌های صادره شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی در چند ماهه اخیر برای جلوگیری از مالیات‌های سنگین آتی بر شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی.

کد خبر 101468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha