خودرو دو توان برقی بنزینی در شورای شهر تهران رونمایی شد

پرشین خودرو: با حضور اعضای شورای شهر تهران از خودرو دو توان برقی بنزینی رونمایی شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از  صدا و سیما ، ظهر امروز اعضای شورای شهر تهران پس از هشتاد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران از خودرو دو توان برقی بنزینی رونمایی کردند.

همچنین برخی از اعضای شورای شهر تهران با این خودرو رانندگی و توان آن را ارزیابی کردند.

طرح مقدماتی کاهش آلودگی هوا جایگزین طرح جامع نمی‌شود

رییس کمیته محیط زیست با بیان اینکه طرح مقدماتی کاهش آلودگی هوا جایگزین طرح جامع آلودگی هوا نمی‌شود ، گفت: برنامه شهرداری درباره دوچرخه اشتراکی و یکپارچه‌سازی آنها با ایستگاه‌های مترو مشخص شود .
سید آرش حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران پیش از ظهر امروز در هشتاد و پنجمین جلسه صحن علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش درخصوص گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک درباره آلودگی هوای تهران گفت: برنامه کاهش آلودگی هوا، برنامه درازمدتی است و مانند دو امدادی است که مدیریت شهری باید آن را به دوره‌های بعدی تحویل دهد.
وی با بیان اینکه تکمیل شبکه مترو از اساسی‌ترین راهکارهای کاهش آلودگی هوا است، اظهار داشت: باید گزارشی را درخصوص آخرین وضعیت پیشرفت خطوط مترو ارائه دهند و تشریح کنند که بازگشایی ایستگاه‌های جدید مترو چه نقشی را می‌تواند در کاهش آلودگی هوا و ترافیک ایفا کند.
این عضو شورای شهر تهران کنترل آلودگی هوا را امری بین بخشی دانست و از نقش‌آفرینی و حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در کارگروه آلودگی هوا تقدیر و تصریح کرد: طرح مقدماتی کاهش آلودگی هوا جایگزین طرح جامع آلودگی هوا نمی‌شود. در طرح جامع آلودگی هوا کلیه ذینفعان از جمله صنایع و نیز سایر منابع از قبیل آلودگی‌های حاصل از سوزاندن پسماند و... نیز دیده می‌شوند. اگر در زمینه طرح جامع آلودگی همکاری‌ای با اداره کل محیط زیست تهران انجام شده، بیان شود تا افکار عمومی در جریان قرار بگیرد.
حسینی میلانی ادامه داد: مطالعات صورت گرفته برای طرح جامع آلودگی هوا قدیمی بوده و لازم است مطالعات آن مورد بازنگری قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: بهنگام‌سازی سیاهه انتشار در دستورکار جدی شهرداری و معاونت حمل و نقل و ترافیک بوده و در این باره شاهد پیشرفت‌هایی بوده‌ایم. مناسب بود گزارشی در این باره ارائه شود زیرا پایش پیشرفت و ارزیابی‌های شورا باید براساس سنجش اطلاعات دقیق از آخرین وضعیت منابع آلاینده باشد. با این حال، تامین همه اطلاعات گزارش سیاهه انتشار در دست شهرداری نیست و بخشی از آن، در اختیار نیروی انتظامی است که در این چارچوب انتظار همکاری مناسب نیروی انتظامی را داریم.
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با تاکید بر نوسازی خودروهای ون بیان کرد: خودروهای ون در حمل و نقل شهری نقش ویژه‌ای دارند اما اکثر آنها فرسوده شده‌اند و شرکت‌هایی که متعهد به نوسازی این ون‌ها شده‌اند، با توجه به شرایط ارزی عقب‌نشینی کرده‌اند. در این شرایط چه باید کرد؟

 

خودرو دو سوز

 


حسینی میلانی با اشاره به ضرورت توسعه دوچرخه‌سواری در تهران یادآور شد: لازم است در بحث دوچرخه اشتراکی و یکپارچه‌سازی آنها با ایستگاه‌های مترو، برنامه‌های شهرداری مشخص شود. برای توسعه دوچرخه‌سواری اشتراکی به چه میزان سرمایه‌گذاری نیاز است؟ به طور شفاف بیان شود که چه برنامه و بودجه‌ای برای توسعه مسیر دوچرخه‌سواری امن نیاز است.
وی افزود: در حوزه دوچرخه ما باید با توجه به آسیب‌شناسی کارهای قبلی حرکت کنیم و چشم‌انداز درازمدتی را برای توسعه حمل و نقل انسان‌محور در دستور کار قرار دهیم.

وزیر صنعت پاسخگوی کیفیت خودروهای تولید داخل باشد

رئیس کمیته ایمنی حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه 55 درصد خودروهای تولید داخل در کمتر از چهار سال نتوانسته اند معاینه فنی دریافت کنند خواستار پاسخگوی وزیر صنعت معدن و تجارت به مردم شد.
شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران در واکنش به گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در گزارشی که آقای پور سید آقایی ارائه کردند 55 درصد خودروهای تولیدی و خودروهایی که کمتر از چهار سال عمر دارند نتوانسته اند معاینه فنی دریافت کنند، از رئیس شورا تقاضا دارم از وزیر صنعت، معدن و تجارت دعوت کنند که در این باره توضیح داده و به مطالبات پاسخ دهند و واقعا استاندارد سازی کنند.
وی گفت : مورد دیگر در ارتباط با موتوسکلیت هاست. سه میلیون موتور در شهر تهران تردد می کنند و یکی از منشا های مهم آلودگی هوا هستند.
رئیس کمیته ایمنی حمل و نقل تصریح کرد: در گزارش بیان شد که شهرداری بنا دارد 5 هزار دستگاه موتور سیکلت خریداری کرده و تحویل موتور سواران بدهد ، اما شهرداری تنها تسهیلگر باشد.
امانی ادامه داد: در دوره گذشته نیز بنا بود شهرداری تسهیلگر باشد، اما چون مستقل وارد شد، مورد حمایت قرار نگرفت. اما گزارش هایی وجود دارد که 4 هزار و 500 شهروند تهرانی به دلیل آلودگی هوا در سال فوت می کنند.
وی افزود: مورد دیگر اینکه با توجه به حساسیتی که معاون حمل و نقل و ترافیک هم دارد در آغاز سال تحصیلی بیمه سازی سرویس مدارس را در اولویت قرار دهد و چون فوریت آن نیز تصویب شده بود، هفته آینده در دستور کار قرار بگیرد.
عضو شورای شهر تهران در پایان تاکید کرد: پیاده مداری، یکی از موارد بسیار مهم و مادردر ترددها و ترافیک است و امیدوارم معاون حمل و نقل و ترافیک به این امر اهتمام ویژه بورزند.

کد خبر 101470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha