کد خبر 101560
۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴
چرا بورگوارد را باید آلمانی دانست؟

پرشین خودرو: بورگوارد در دهه گذشته با استفاده از پلتفرم ها و ابداعات خود به شرکتی تبدیل شده بود که استاندارد های صنعت خودرو اروپا در قیاس با محصولات این برند تعیین می شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، برای شناخت بهتر برند بورگوارد بهتر است سوار بر ماشین زمان سفری به دهه 50 میلادی داشته باشیم. زمانی که شرکت بورگوارد یکی از بزرگترین و فعال ترین خودروسازان قاره سبز بود.
خودروسازی آلمانی بورگوارد در آن سال ها با خودروهایی مانند لوید ( Lloyd )، ایزابلا ( Isabella ) و هانزا ( Hansa ) جزو برترین خودروسازان قاره اروپا به شمار می رفت تا جایی که پلتفرم این خودروها تا ده ها سال بعد پایه و اساس بسیاری از برترین خودروهای اروپایی شد.

با گذشت سال ها از دهه 50 و به عبارتی تا دهه 80 میلادی همچنان خودروسازان اروپایی از پلتفرم ها و ابداعات این خودروساز آلمانی بهره می بردند.

از اوایل دهه 60 میلادی برند بورگوارد رو به افول نهاد و با وجود آنکه بسیاری از بهترین های صنعت خودرو از تجارب این برند آلمانی در خطوط تولید خود استفاده می کردند، نقش برند بورگوارد در بازار خودرو کمرنگ بود.



بورگوارد

 

در واقع تا چند دهه پس از بسته شدن خط تولید شرکت بورگوارد، مردم در سراسر جهان از محصولات این شرکت آلمانی استفاده می کردند.

یکی از مهمترین ابداعاتی که برای نخستین بار در خودروهای بورگوارد مورد استفاده قرار گرفت سیستم پاشش مستقیم سوخت به داخل سیلندر (GDI) و سیستم تعلیق گازی خودرو بود که پس از موفقیت در خودروهای بورگوارد در آن سال ها تا به امروز هم به وسیله دیگر خودروسازان جهانی توسعه یافته و همچنان استفاده می شود.


چرا نام بورگوارد مدتی در بازار بین المللی خودرو شنیده نمی‌شد؟!

کمپانی بورگوارد بر پایه عشق و علاقه شخصی به نام کارل بورگوارد ( Carl F. W. Borgward ) به وسایل نقلیه موتوری بنا شد و این برند آلمانی از ابتدا بر پایه ساخت خودروهای باکیفیت و جذاب پایه گذاری شد.

در سال 1963 اتفاقی ناگوار مسیر این برند را تغییر داد و آن چیزی نبود جز مرگ بنیان گذار و ایده پرداز اصلی شرکت یعنی کارل بورگوارد. مرگ کارل موجب شد تا این کمپانی خطوط تولید خود را متوقف و تعطیل کند.

کارل بورگوارد در آن سال ها اعتقادی به سرمایه گذاری خارجی یا جذب کمک های دولت آلمان نداشت که همین امر موجب شد خانواده بورگوارد پس از مرگ کارل، وارث قانونی شرکت و برند بورگوارد شناخته شوند.

بر خلاف بنیان گذار و ایده پرداز بورگوارد، وارثان قانونی کارل بورگوارد هیچ علاقه ای به تولید و عرضه خودرو نداشتند و تمرکز خود را بر روی توسعه فناوری های نوین این صنعت گذاردند، چیزی که در زمان کارل تجربه های موفقی از ابداع و استفاده در خودروهایشان همچون سیستم پاشش مستقیم سوخت و سیستم تعلیق گازی داشتند.

در این سال ها بورگوارد هیچ گاه از بین نرفت اما در بازه ای نسبتا طولانی هیچ خودرویی از خطوط تولید این شرکت خارج نشد تا یادآور روزهای اوج این برند باشد.

پس از گذشت سال ها از روزهای اوج برند بورگوارد در سال 2005 کریستین بورگوارد ( Christian Borgward ) همراه با شریک خود تصمیم به تولید دوباره خودرو گرفتند.

کریستین بورگوارد همیشه بر حفظ اصالت برند بورگوارد تاکید به خصوصی دارد و هیچ گاه حاضر نشد که حق مالکیت یا بهتر است بگوییم سهام تصمیم گیرنده این شرکت آلمانی را به اشخاصی غیر از خانواده بورگوارد بفروشد.

کریستین برای بازگرداندن برند بورگوارد به روزهای اوج، زبده‌ترین مدیران، مهندسان و طراحان اروپایی فعال در صنعت خودرو را گرد هم آورد.

استفاده از نخبگان صنعت خودرو جهان که عمدتا در کارخانه های خودروسازی آلمانی تجربه درخشانی داشتند راهکار کریستین بورگوارد برای بازگرداندن بورگوارد به روزهای اوج این برند آلمانی بود. راهکاری که در تولید خودروهای BX5 و BX7 به خوبی جواب داد و رونمایی رسمی این خودروها در سال 2015 موجب جلب نظر فعالان صنعت خودروسازی به سوی این برند شد.

 

بورگوارد

 

نخبگان صنعت خودرو از طراحان صاحب سبک تا برترین مهندسان جهان در بورگوارد

رولاند سترنمان آلمانی به عنوان رئیس ارشد طراحی، و اینار هراید نروژی به عنوان مشاور ارشد طراحی که هر دو از طراحان صاحب سبک در موفق ترین شرکت های آلمانی بودند، از ابتدا عهده دار تشکیل تیم طراحی و هدایت فرایند طراحی خودروهای بورگوارد بوده اند و هم اکنون مدیریت بخش طراحی بورگوارد بر عهده آندرس وارمینگ طراح ارشد سابق ب.ام.و و مینی است.

دکتر فیلیپ کوهن با سابقه نزدیک به دو دهه مدیریت بخش های مهندسی و طراحی خودرو در شرکت های ب.ام.و و رولز رویس، به عنوان مدیر مهندسی و توسه فناوری و به تازگی به سمت مدیر عاملی شرکت بورگوارد انتخاب شد.

از دیگر مهندسان و طراحان مطرح شاغل در بورگوارد می توان به تیلو شویرز مهندس ارشد سابق مرسدس بنز، فلوریان هربولد عضو ارشد تحقیق و توسعه دایملر بنز، و دیوید ناپلئون ژنوت طراح سابق آئودی نام برد.

خودروهای جدید کمپانی بورگوارد، BX5 و BX7 که اولین بار در سال ۲۰۱۵ در شهر فرانکفورت آلمان رونمایی شدند و همین طور BX6 و خودروی الکتریکی BXi7 که به زودی به تولید انبوه خواهند رسید، هم طراحی آنها آلمانی است و هم فناوری بکار رفته در آنها.

از طرفی بازار هدف بورگوارد هم اروپا بوده است؛ از همین رو این شرکت متعهد شده است که بر اساس استانداردهای کشور آلمان و اتحادیه اروپا محصولاتش را تولید کند و در این راستا تأییدیه جامع نوع خودرو اروپا (WVTA) را نیز برای خودروهایش دریافت کرده است.

کد خبر 101560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha