قیمت روغن موتور افزایش 9درصدی نسبت به نرخ سال93 داشته است

پرشین خودرو: بخش تولید تاکنون هیچ گونه افزایش قیمتی در خصوص روغن موتور نداشته است و فقط شاهد 9درصد افزایش قیمت این محصول نسبت به نرخ سال 93 بوده ایم.

به گزارش پرشین خودرو، حمید رضا خلیلی دبیرکل انجمن پالایشگاه های روغن سازی ایران، با بیان این مطلب گفت: گرانی روغن موتور در کشور ربطی به تولیدکنندگان ندارد چرا که تمامی محصولات روانکار بویژه روغن موتور تحت نظارت سازمان حمایت به بازار عرضه می شود.

وی با اشاره به وجود 4 تولیدکننده اصلی محصولات روانکار اعم از روغن موتور، روغن صنعتی و ... در کشور اظهار داشت: تولید کنندگان یک ریال خارج از فهرست اعلامی سازمان حمایت نمی توانند محصولات خود را گران تر به مصرف کنندگان عرضه کنند.

به گفته خلیلی، قیمت روغن موتور از سال ۱۳۹۳ تا چهار ماهه سال جاری هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته است.

روغن موتور


همچنین سید محمد حسین مولاخواه مدیرکل نظارت بر کالاهای غیر فلزی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، در این خصوص افزود: کارگروه تنظیم بازار در تیر امسال با افزایش ۹ درصدی نرخ فروش انواع روغن موتور نسبت به نرخ رسمی مصوب سال ۱۳۹۳ در شرکت های عضو موافقت و مصوبه مزبور از سوی سازمان حمایت در مقام نرخ‌گذار جهت اجرا به تولید کنندگان ابلاغ شد.

وی با تاکید بر اینکه قیمت های مصوب باید از سوی تولید کنندگان روی بسته بندی های روغن موتور اعم دیزلی و بنزینی درج شود، ادامه داد: چنانچه این محصولات بوسیله واحدهای عمده فروشی و خرده فروشی بالاتر از قیمت مصوب به مصرف کنندگان عرضه شود بدون شک واحد صنفی مرتکب تخلف گرانفروشی شده است.

مولاخواه در پایان تاکید کرد: دستگاه های نظارتی به شدت با گرانفروشان و عاملان افزایش خودسرانه قیمت ها برخورد قانونی خواهند کرد.

کد خبر 101587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha