کد خبر 101624
۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷
استقبال بی‌نظیر از اسپیکرهای هوشمند

پرشین خودرو: تحلیلگران برآورد کرده‌اند که بالغ بر نیمی از جمعیت آمریکا تا سال آینده ۲۰۱۹ میلادی از اسپیکرهای هوشمند استفاده خواهند کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، از آنجا که سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی سالی مملو از محصولات جدید و شگفت‌انگیز در عرصه تکنولوژی و اشیای هوشمند بود، یکی از بزرگترین رقابت‌ها میان غول‌های تکنولوژی بر سر تولید و عرضه اسپیکرهای هوشمند است.

اسپیکرهای هوشمند به کاربران این امکان را می‌دهند تا درصورت داشتن مشغله وسائل خانگی خود را با دستورهای صوتی کنترل کنند، بعنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار مطلع شده، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کنند یا با دوستان و خانواده خود تماس برقرار کنند.

با توجه به آنکه ایالات متحده آمریکا بزرگترین کشور مصرف‌کننده اسپیکرهای هوشمند در جهان به شمار می‌رود که از این محصولات جدید و هوشمند استقبال بی‌نظیری کرده‌اند، حالا به تازگی تحلیلگران فعال در حوزه مدیریت محصولات شرکت Adobe Analytics با انتشار بیانیه‌ای پیش‌بینی کرده‌اند که تا سال آینده ۲۰۱۹ میلادی بیش از نیمی از کاربران آمریکایی از اسپیکرهای هوشمند بهره خواهند برد.

کالین موریس، بعنوان یکی از این کارشناسان و تحلیلگران در این خصوص می‌گوید: تکنولوژی‌های مختلف می‌آیند و پس از مدتی دل کاربران را می‌زنند و می‌روند، اما بهره‌گیری از اسپیکرهای هوشمند و کنترل و انجام کارهای مختلف با ارسال پیام و دستورات صوتی آمده است تا بماند و زندگی کاربرانش را متحول و تسهیل کند.

به عقیده وی، بهره‌گیری اسپیکرهای هوشمند از صوت می‌تواند برگ برنده این گجت هوشمند در بازار راکد محصولات تکنولوژی به شمار برود و آن را در مدت زمانی کوتاه تبدیل به یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین محصولات هوشمند کند.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که اسپیکرهای هوشمند سریعتر از ابزارهای واقعیت مجازی و افزوده به رشد خود ادامه داده و در سال ۲۰۱۸ سهم بسیار بیشتری از بازار ابزارهای هوشمند و دیجیتال را از آنِ خود خواهند کرد.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، در حال حاضر بیش از ۳۲ درصد از کاربران آمریکایی از یک اسپیکر هوشمند در خانه یا محل کار خود استفاده می‌کنند و ۱۶ درصد از آنها نیز اعلام کرده اند که قصد دارند آن را به زودی تهیه و خریداری کنند. از بهترین و محبوب‌ترین اسپیکرهای هوشمند مبتنی بر دستیارهای صوتی می‌توان به آمازون اکو، هوم پاد اپل، گوگل هوم مینی و ماکس و کورتانای مایکروسافت اشاره کرد.

کد خبر 101624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha