افزایش نرخ ورق‌های مورد استفاده در صنعت قطعه‌سازی و خودروسازی

پرشین خودرو: رئیس انجمن سازندگان ماشین، مجموعه‌های صنعتی و خودرو تبریز با اشاره به افزایش 100 درصدی نرخ ورق‌های مورد استفاده در صنعت قطعه‌سازی و خودروسازی، گفت: تولید در این شرایط به زیان تولیدکنندگان است، ولی آن ها به علت حفظ سرمایه‌های انسانی خود و با امید به بهبود وضعیت کشور به تولید خود ادامه می دهند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، «یونس اکبرپور پایدار» ، در خصوص افزایش قیمت محصولات تولیدی خودروسازان و نوسانات بازار، اظهار کرد: دلیل افزایش قیمت قطعات خودرو مربوط به افزایش قیمت مواد اولیه از جمله فولاد و مواد پتروشیمی است؛ به طوری‌که نرخ فولاد 100درصد افزایش یافته است.


وی با بیان این‌که برخی قطعات مصرفی در کلیه خودروهای تولید داخلی وارداتی هستند، اضافه کرد: به دلیل نوسانات نرخ ارز، واردات قطعات خودرو بهش استان کاهش یافته است و از سویی باتوجه به این‌که این قطعات قابل ساخت در کشور نیستند، قطعات در انبار ها با کاهش مواجه است.

وی با بیان این‌که وضعیت تولید قطعات خودروسازی در استان مناسب نیست، ادامه داد: درصورت تامین نشدن قطعات مورد نیاز خودرو، چرخه تولید دچار مشکل می شود، به طوری‌که روزانه چهار هزار خودرو دراستان تولید می شد که در حال حاضر میزان تولید خودروسازان به صورت قابل توجهی کاهش یافته است.

اکبرپور پایدار با بیان این‌که گران شدن مواد اولیه بر روی هزینه‌های تولید تاثیر گذاشته است، خاطرنشان کرد: به دنبال افزایش نرخ قطعات به تبع قیمت خودرو نیز افزایش می یابد، بنابراین در شرایط فعلی، شکل کنونی تولید برای خودروسازان صرفه اقتصادی ندارد و باید قیمت محصولات تولیدی متناسب با شرایط روز باشد.

 

خودروسازان

وی عنوان کرد: تا زمانی که قیمت محصولات تولیدی را بروز نکنند، شاهد رکود در این صنعت خواهیم بود.

رئیس انجمن سازندگان ماشین، مجموعه‌های صنعتی و خودرو تبریز تصریح کرد: طی جلساتی خواستار بررسی کارشناسی برای قیمت محصولات شده ایم تا براساس آن قیمت گذاری انجام شود؛ همچنین ضروری است تا هر ماه رسیدگی به مطالبات خودروسازان و قطعه سازان در اولویت قرار گیرد، اما رسیدگی به این موارد هر چهار ماه یکبار انجام می شود که این امر باعث شده تا روز به روز این صنعت ضعیف تر شود.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون علاوه بر مشکلات ارزی، حق بیمه و مالیات نیز مانعی بر سراه راه تولیدکنندگان است، خاطرنشان کرد: حدود 600 واحد خودروسازی و قطعه سازی در استان وجود دارد که در ماه های اخیر برخی از آن ها غیرفعال شده یا روبه تعطیلی هستند.

 

کد خبر 101626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha